Witaj nieznajomy
Użytkownik:

Hasło:

Pamiętaj mnie

Zarajestruj się TUTAJ.
Main
News
Linki
Galeria
Polityka prywatności
Artykuły
Różne
O UnrealED
Unreal Script
Unreal Engine 1
Unreal Engine 3
Gotowce
Mody
W produkcji
Skończone
Nigdy nie ukończone
Download
Mapy
Assault
Capture The Flag
Domination
Death Match
Mappacki
Single Player
Archiwum
Inne
Mutatory
Tutoriale
Programy
UnrealED
Brushe
Muzyka
Programy
Prefabs
Tekstury
Skrypty
Przykłady
Losowy obrazek

Temple of Restless
Nazwa: Temple of Restless
Dodał: Raven

Inne



Hostowanie







Artykuły
Unreal Engine 1 Szerzej o MyLevel


Pliki .unr jak wiadomo mogą zawierać różne rzeczy od tekstur poprzez meshe do skryptów. Wypuszczając swoją mapę, możesz zwyczajnie zamiast wraz z nią wypuszczać tysiąc różnych plików, wszystko umieścić bezpośrednio w mapie. W tym króciutkim arcie pokaże jak to zrobić.

Przed zapisaniem mapy, upewnijcie się, że wstawiliście wszystko, co zimportowaliście do MyLevel na do mapy. Wynika to z natury tego stworzenia :). Otóż MyLevel nie przechowuje niczego, co nie jest dodane bezpośrednio do mapy, zatem jeśli przed zapisaniem mapy nie wstawiliście jakiejś tekstury na ścianie, to po ponownym uruchomieniu mapy jej nie znajdziecie :). Najlepiej zrobić oddzielne pomieszczenia i tam wszystko powstawiać.

Tekstury
Umieszczanie tekstur w pliku .unr jest niezwykle proste. Importujemy zwykłą teksturę tak jak zawsze, lecz w polu Package wpisujemy MyLevel. Reszte można wypełnić dowolnie. Takiej paczuszki tekstur NIE zapisujemy! Zostanie ona dołączona do mapy w momencie jej zapisania.

Dźwięki
Tutaj sprawa jest trochę bardziej skomplikowana. Wpierw upewnij się, że plik z dźwiękami nie jest załadowany do UnrealED. Następnie w linii komend wpisz coś takiego:

obj load file=..\Sounds\plik.uax package=MyLevel

wpisujac zamiast plik.uax nazwę pliku z dźwiękami. Następnie otwórz ten plik, w momencie próby urzycia któregokolwiek z dźwięków zamiast ścieżki: 'plik.dzwiek' zobaczysz coś takiego: 'MyLevel.dzwiek'. Zapisz mapę.

Unreal Script
Sprawa równie skomplikowana co w przypadku dźwięków :) Otwórz edytor i wstaw w jakimś małym pomieszczeniu wszystkie actorsy, które zamierasz użyć na mapie, a które pochodzą z pliku .u, który chcesz zimportować do pliku .unr, skopiuj je (zaznacz wszystkie i daj copy) i wywal z mapy. Ponownie uruchom edytor, wgraj mapę i w linii komend wpisz coś takiego:

obj load file=plik.u package=MyLevel

Znowu, zamiast plik.u wpisujemy nazwę naszego. Teraz wystarczy wkleić te actorsy, które skopiowaliśmy, i ustawić je na mapie.

Aktualizacja skrytpów
Tutaj będzie prosto :). Otwórz mapę, i kliknij dwa razy na skrypt, który chcesz aktualizować. Usuń cały kod i na jego miejsce wstaw nowy. Teraz kliknij CompileChanged, poczekaj aż edytor wszystko przekompiluje i zapisz mapę.

Tekstury - sposób drugi
Oczywiście tekstury można importować mieszanym sposobem :). Można tak robić, gdy z paczki 70 tekstur użyliśmy ze 20 i nie chce nam się dawać ani całej paczki (strata miejsca) ani klikać na każdą teksturę i ją zamieniać na tą z MyLevel (za dużo roboty:)). Wtedy kopiujemy cała mapę do schowka (Edit/Select All Actors a następnie Edit/Copy) i restartujemy edytor. Teraz, należy pamiętać, że skopiowaniu uległa jedynie geometria i ustawienie przedmiotów, jeśli część actorsów/tekstur znajdowała się w MyLevel to należy je zimportować na nowo. Należy też otworzyć wszystkie te tekstury (np. Anctient.utx, UTTech.utx, itp.), które uzyliśmy na mapie, a których nie chcemy w MyLevel. Po tych zabiegach importujemy plik .utx następującą komendą:

obj load file=..\textures\plik.utx package=MyLevel

Jedyne co nam w tej chwili pozostało do zrobienia to wklejenie mapki (Edit/Paste), zrebuildowanie wszystkiego i zapisanie wyniku naszej pracy.

Raven dnia 25 Listopad 2007, 21:38 - Skomentuj (0)

All graphics created by InfectedFx and modified by Raven, except turniej.unreal.pl logo.
Site engine and design created by Raven 2004©. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.