Witaj nieznajomy
Użytkownik:

Hasło:

Pamiętaj mnie

Zarajestruj się TUTAJ.
Main
News
Linki
Galeria
Polityka prywatności
Artykuły
Różne
O UnrealED
Unreal Script
Unreal Engine 1
Unreal Engine 3
Gotowce
Mody
W produkcji
Skończone
Nigdy nie ukończone
Download
Mapy
Assault
Capture The Flag
Domination
Death Match
Mappacki
Single Player
Archiwum
Inne
Mutatory
Tutoriale
Programy
UnrealED
Brushe
Muzyka
Programy
Prefabs
Tekstury
Skrypty
Przykłady
Losowy obrazek

Corrupted Land
Nazwa: Corrupted Land
Dodał: Raven

Inne



Hostowanie







Artykuły
Unreal Engine 1 Dokładne cienie


Ostatnio przeglądając fora na UnrealSP.org, znalazłem niezwykle ciekawy temat (http://www.hellscrag.net/phpBB2/viewtopic.php?t=969) mówiący jak powiększyć mapę światło-cieni w UT. No ale do rzeczy. Otóż nie da się tego zrobić tradycyjnym metodami. Trzeba oszukać grę tak, aby dla tekstury o standardowych rozmiarach rysowała światłocień o wiele większych rozmiarach (definiowanych przez nas). Zatem do dzieła.

Zakładam, że masz już gotową mapę. Zrób zatem kopię używanych przez Ciebie tekstur; np. skopiuj plik .utx i nazwij inaczej, wyeksportuj je i zimportuj w innym package, wszystko jedno jaki sposób wybierzesz, ważne jest, abyś na swojej mapie używał TYLKO tych tekstur z nowego package. Mówię tu oczywiście o teksturach, na których chcesz wykorzystać lepsze cienie. Zaznacz zatem każdą z tych takstur i wejdź do ich opcji:



a tam w grupie Texture zwiększ Draw Scale.



Nie musi to być dokładnie ta liczba, którą ja wpisałem, poniżej masz zależności:



rozmiar tex
DrawScale
lightmap
mnożnik

256x256
1
256x256
1

256x256
2
512x512
0.5

256x256
4
1024x1024
0.25

256x256
8
2048x2048
0.125

256x256
16
4096x4096
0.0625


Tak więc wybrać możesz dowolną cyfrę, jednak pamiętaj, nie zawsze potrzeba dawać tak wielkiego światłocienia, czasami wystarczy mniejszy, no i oczywiście może to trochę spowalniać grę. No, ale przejdźmy dalej. Aby używać tego wspaniałego światłocienia, musimy zrobić jeszcze kilka rzeczy. Wpierw, przeskaluj tekstury na ścianach, aby wszystko ładnie wyglądało:



Oraz w tym samym oknie, odblokuj opcje High Shadow Detail:



I to tyle. Poniżej macie screeny tego, jak może to wyglądać:





Raven dnia 25 Listopad 2007, 22:26 - Skomentuj (0)

All graphics created by InfectedFx and modified by Raven, except turniej.unreal.pl logo.
Site engine and design created by Raven 2004©. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.