Witaj nieznajomy
Użytkownik:

Hasło:

Pamiętaj mnie

Zarajestruj się TUTAJ.
Main
News
Linki
Galeria
Polityka prywatności
Artykuły
Różne
O UnrealED
Unreal Script
Unreal Engine 1
Unreal Engine 3
Gotowce
Mody
W produkcji
Skończone
Nigdy nie ukończone
Download
Mapy
Assault
Capture The Flag
Domination
Death Match
Mappacki
Single Player
Archiwum
Inne
Mutatory
Tutoriale
Programy
UnrealED
Brushe
Muzyka
Programy
Prefabs
Tekstury
Skrypty
Przykłady
Losowy obrazek

The Ceremonial Chambers (retouch)
Nazwa: The Ceremonial Chambers (retouch)
Dodał: Raven

Inne



Hostowanie







Artykuły
Unreal Engine 1 Pliki .umod


Istnieją dwa sposoby, aby zrobić installera typu .umod. W pierwszym, wystarczy ściągnąć program UMOD Wizard (obsługa banalna), w drugim zaś, którym my się zajmiemy, użyjemy wbudowanej funkcji ucc master.
Dlaczego ten? Ponieważ zawsze warto go znać :). No ale przejdźmy do kursu. Zatem wpierw należy stworzyć dwa pliki, o IDENTYCZNYCH nazwach (powiedzmy MyModSE). Pliki te mają mieć rozszerzenia .int oraz .ini, a znajdować się mają w katalogu system.

Plik INI
W pliku .ini można zdefiniować kilka grup.

Grupa setup
  • Product - nazwa, która będzie zapisana do pliku manifest.ini po zainstalowaniu moda.
  • Version - wersja (charakter czysto informacyjny).
  • Archive - nazwa wygenerowabego.
  • SrcPath - katalog w którym zostanie zapisany wygenerowany plik .umod (. oznacza katalog system).
  • MasterPath - domyślna ścieżka (najlepiej zostawić .. i używać odpowiednich odwołań w grupach).
  • Requires - grupa wymagań.
  • Group - grupa instalacyjna. Zauważ, że zarówno grupa [SetupGroup] i zawarte w niej pliki są niezbędne. Pierwszy plik oznacza logo, drugi readme). Grup może być wiele.
  • Visible i Tree - Czy grupy mają być widoczne podczas instalacji (tzn. czy możliwy jest wybór, które grupy mają być zainstalowane).

np:

[Setup]
Product=My Mod
Language=int
Version=1
Archive=MyMod.umod
SrcPath=.
MasterPath=..
MasterPathUnrealGameContent=..
Requires=UTRequirement
Group=SetupGroup
Group=MMain
Group=MHelp
Tree=True
Visible=true

Grupa UTRequirement
  • Product - nazwa wymaganej gry.
  • Version - wymagana wersja gry.

np:

[UTRequirement]
Product=UnrealTournament
Version=436

Grupa SetupGroup
  • Copy=(Src=System\Manifest.*,Flags=3) - aktualizuje plik Manifest
  • File=(Src=MyMod\help\MyMod.bmp") - ścieżka do loga
  • File=(Src=MyMod\help\HELP.html") - ścieżka do readme

np:

[SetupGroup]
Copy=(Src=System\Manifest.*,Flags=3)
File=(Src=MyMod\help\MyMod.bmp")
File=(Src=MyMod\help\HELP.html")

Grupy Instalacyjne

  • Visible - czy grupa jest widoczna w wyborze grup (nie ma znaczenia, jeśli nie ustawiamy żadnych grup) - wartości True lub False
  • Optional - czy grupa jest wymagana (False), czy nie (True)
  • Selected - czy jest domyślnie wybrana - wartości True lub False
  • Selectable - czy może zostać wybrana - wartości True lub False
  • File - ścieżka do pliku który ma zostać umieszczony w pliku .umod (instalowany będzie w tym samym miejscu)
  • Copy - kopiuje plik. Dodanie Flags=3 spowoduje zaktualizowanie istniejącego już pliku.
  • Src - opcja komendy Copy/File. Wskazuje odpowiedni plik
  • Master - ?? (nie doszedłem do czego służy)
  • Shortcut - tworzy skrót
  • WinRegistry - dodaje/modyfikuje wskazaną wartość w rejestrze (działa tylko w systemach Windows)!!
  • AddIni - dodaje jedną linijkę do wskazanego pliku ini we wskazanej grupie (PlikINI.ini,Nazwa.Grupy.Opcja=wartość)
  • Ini - modyfikuje wskazaną wartość pliku .ini

np:

[MMain]
Visible=True
Optional=False
Selected=True
Selectable=False
Shortcut=PlayShortcut
File=(Src=MyMod\system\MyMain.u")
File=(Src=system\MyMain.int")
AddIni=UnrealTournament.ini,Core.System.Paths=../MyMod/System/*.u
AddIni=UnrealTournament.ini,Engine.Engine.Language=int
WinRegistry=HKEY_LOCAL_MACHINE\MyMod\%Product%\DisplayName=%LocalProduct%

[MHelp]
Visible=True
Optional=True
Selected=True
Selectable=True
File=(Src=system\ext.dll")

[PlayShortcut]
Template=%CommonProgramsPath%\%LocalProduct%\%Caption%.lnk
WorkingDirectory=%DestPath%\System
Command=%DestPath%\System\UnrealTournament.exe
Parameters=ini=MyMod.ini
Icon=%DestPath%\Help\Unreal.ico

Plik INT
To by było na tyle jeśli chodzi o plik ini. Jednak do poprawnego skompilowania należy zbudować także plik .int, który także jest podzielony na grupy.

Grupa Setup

  • LocalProduct - nazwa instalowanego moda.
  • ReadMe - link do readme
  • SetupWindowTitle - nazwa okna instalacyjnego.
  • ProductURL - oficjalna strona moda
  • VersionURL - strona na której możemy ściągnąć najnowszą wersję
  • Developer - twórcy moda
  • DeveloperURL - link do oficjalnej strony autorów moda
  • License - opcjonalnie licencja (nie rozgryzłem o co w tym biega :))
  • AutoplayWindowTitle - nazwa okna po zainstalowaniu moda
  • Logo - adres loga

np:

[Setup]
LocalProduct=Skaarj Evasion
ReadMe=MyMod\help\HELP.html
SetupWindowTitle=Install My Mod
AutoplayWindowTitle=Play My Mod
ProductURL=http://mymod.pl
VersionURL=http://mymod.pl/download
Developer=SET
DeveloperURL=http://mymod.pl/team
Logo=MyMod\help\MyMod.bmp

Grupa UTRequirement

  • ProductURL - nazwa gry.
  • ProductURL - link do strony o grze.
  • VersionURL - link do pobrania najnowszego patcha niezbędnego do instalacji moda.
  • Developer - nazwa twórcy gry.
  • DeveloperURL - link do oficjalnej strony autorów gry.

np:

[UTRequirement]
LocalProduct=UnrealTournament
ProductURL=http://www.unrealtournament.com/
VersionURL=http://unreal.epicgames.com/
Developer=Epic Games, Inc.
DeveloperURL=http://www.epicgames.com/

Grupy instalacyjne


  • Caption - nazwa opcji.
  • Description - opis opcji.

np:

[MMain]
Caption=My Mod Game
Description=install all game files

[MHelp]
Caption=My Mod Help
Description=install help

Grupa Shortcut


  • Caption - nazwa skrótu.

np:

[PlayShortcut]
Caption=Play MyMod

Kompilacja
Najważniejsza część. Proces kompilacji ułatwi poniższy skrypt .bat, który należy umieścić w katalogu system:

echo off
echo :: umod compiler ::
echo code by Raven

copy Manifest.ini OldManifest.ini
copy Manifest.int OldManifest.int

ucc.exe master MyModSE

del Manifest.ini
del Manifest.int

copy OldManifest.ini Manifest.ini
copy OldManifest.int Manifest.int

del OldManifest.ini
del OldManifest.int

Oczywiście wszystkie nazwy można zmieniać, należy tylko zwracać uwagę na wskazane zależności.

Raven dnia 25 Listopad 2007, 23:05 - Skomentuj (0)

All graphics created by InfectedFx and modified by Raven, except turniej.unreal.pl logo.
Site engine and design created by Raven 2004©. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.