Witaj nieznajomy
Użytkownik:

Hasło:

Pamiętaj mnie

Zarajestruj się TUTAJ.
Main
News
Linki
Galeria
Polityka prywatności
Artykuły
Różne
O UnrealED
Unreal Script
Unreal Engine 1
Unreal Engine 3
Gotowce
Mody
W produkcji
Skończone
Nigdy nie ukończone
Download
Mapy
Assault
Capture The Flag
Domination
Death Match
Mappacki
Single Player
Archiwum
Inne
Mutatory
Tutoriale
Programy
UnrealED
Brushe
Muzyka
Programy
Prefabs
Tekstury
Skrypty
Przykłady
Losowy obrazek

Spire Village
Nazwa: Spire Village
Dodał: Raven

Inne
Hostowanie







O UnrealED
UnrealEd 2 0 - Wstęp


Na początek parę BARDZO ważnych informacji. Pamiętaj, że bot ma wysokość 82 uu (unreal units), więc nie dawaj pomieszczeń niższych niż 82 uu. W widokach 2D, przesuwać przedmioty możemy przy kombinacji klawisza Ctrl i Lewego Przycisku Myszy , obracać przy kombinacją klawiszy Ctrl i Prawego Przycisku Myszy kasować zaznaczone przedmioty można klawiszem Delete, lub klikając na jednym z nich Prawym Przyciskiem Myszy i z menu kontekstowego wybierając opcję Delete. Mapę nad którą pracujesz zapisuj w katalogu o nazwie mapy np: DM-RP-Cryptic/DM-RP-Cryptic.unr, jeżeli zmieniasz w zapisanej mapie sporo rzeczy, nie wiedząc, czy będą się komponować z całą mapą, dodaj do nazwy mapy liczbę np: DM-RP-Cryptic1.unr, DM-RP-Cryptic2.unr, itd. (wraz z ilością zmian). Wtedy (jeżeli masz dużo map) możesz łatwo zapanować nad "bałaganem" podczas robienia projektu. A gdy już skończysz mapkę, przenieś ją do katalogu maps w UT, a niepotrzebne kopie usuń. Zaraz po uruchomieniu UnrealED, jego ekran powinien wyglądać tak:

Jeśli tak jest to zapraszam do dalszej lektury.
Teraz umieszczę opis ważniejszych rzeczy w programie:

No to po kolei zaczynamy od lewej:

  1. naciśnięcie pierwszej ikony spowoduje utworzenie nowej mapy
  2. Znaczenia drugiej i trzeciej ikony nie muszę chyba tłumaczyć
  3. czwarta i piąta ikona (takie strzałki) to po prostu polecenia undo i redo (cofnij i powtórz)
  4. 6 (lornetka:)) to wyszukiwarka przedmiotów (na mapie)
  5. 7 to wybór przedmiotów (oryginalna nazwa to 'Actor Classes' lub 'Actor Class Browser' - obie nazwy oznaczają to samo)
  6. 8 to wybór Grup (ja z tego nie korzystam a oryginalna nazwa to 'Groups' - służy do grupowania przedmiotów)
  7. 9 to wybór muzyki ('Music')
  8. 10 to wybór dźwięków (sounds)
  9. 11 to wybór textur ('Textures')
  10. 12 to 'Mesh Browser'
  11. 13 to '2D shape editor' (służy do robienia łuków i innych 'nieforemnych' rzeczy)
  12. 14 to 'Script Editor' (służy do robienia mutatorów, i innych rzeczy opisywanych w języku Unreal Script)
  13. 15 to opcje ('np.: 'Bruch Properties')
  14. 16 to opcje textur ('Surface Properties')
  15. 17 to 'Bulid Geometry'
  16. 18 to 'Build Lighting'
  17. 19 to 'Bulid Paths'
  18. 20 to 'Build All'
  19. 21 to 'Build Options'
  20. a 22 to 'Play Map!'



* Grupa 1

  • Mode Rotate - Obraca model
  • Texture pan - Przesuwanie tekstur
  • Texture Rotate - Obracanie tekstury
  • Mode Vertex - Edytowanie wielu Vertextów naraz (do tworzenia terenów)
  • Mode Camera - Powrót do standardowego widoku
  • Scale Mode - Powiększ lub zmniejsza
  • Brush Clippnig - uruchamia wskaźnik którym wyznaczamy linię cięcia

* Grupa 2

  • Brush Clip - odcina odkreśloną część obiektu
  • Brush Delete - usuwa linie cięcia
  • Brush Flip Clip - zmienia stronę, która ma zostać usunięta
  • Brush Clip Split - dzieli bryłę wzdłuż wyznaczonej linii

* Grupa 3

  • Add Cone - Tworzy stożek
  • Add Cube - Tworzy kwadrat
  • Add Cylinder- Tworzy cylinder
  • Add Curved Stair- Tworzy kręcone schody
  • Add Linear Stair - Tworzy normalne schody
  • Add Spiral Stair - Tworzy spiralne schody
  • Add Sheet - Tworzy powierzchnię
  • Add Sphere - Tworzy kulę
  • Add Terrain - Tworzy kwadrat/prostokąt, z podłogą składającą się z wielu [do ustawienia] mniejszych "kwadratów", dzięki czemu możesz tworzyć teren
  • Volumetric Builder - nie wiem jak to nazwać po polskiemu, ale jest przydatne

* Grupa 4

  • Subtract - Dodaje otoczenie mapy, jak mapa ma być duża, korytarze (dziura w ścianie inaczej portale).
  • Interesect
  • Add - Dodaje nowy przedmiot
  • Mode Deintersect
  • Add Mover
  • Add Special

* Grupa 5

  • Hide selected actors only - Chowa tylko wybrane przedmioty
  • Show selected actors only - Pokazuje tylko wybrane przedmioty
  • Show all actors - Pokazuje wszystkie przedmioty
  • Invert selection - Odwraca zaznaczenie
  • Change Camera Speed - przyspieszenie ruchu kamery


OK znowu zaczniemy od lewej:

  • 1 ikona to dżojstik, a włącza efekty
  • 2, 3 i 4 ikona to litery a oznaczają on odpowiednio
  • T - Top
  • F - Front
  • S - Side

A dotyczą wyglądu siatki naszej mapy czyli:

  • Top - z lotu ptaka
  • Front - od frontu
  • Side - z boku

Poniższe dotyczą widoku 3d:

  • 5 ikona to widok siatki 3d
  • 6 to użycie tekstur
  • 7 to BSP Cuts
  • 8 to Texturowanie bez dynamicznego oświetlenia
  • 9 to teowanie z dynamicznym oświetleniem
  • 10 to Zone/Portal czyli widok Stref

A teraz ostatni pasek:

To pole za napisem command, to linia komend

  • - pokazuje dziennik edytora
  • - włącza/wyłącza "przyciąganie się" vertexów
  • -
  • - wielkość siatki (to o ile uu będziemy będziemy przesuwać brushe)
  • -
  • - maksymalizuje/minimalizuje wybrany widok


Aby szybko wszystko zaznaczyć (jak ikony na pulpicie w windows) musisz przytrzymać LEWY Alt, i prawym przyciskiem myszy zaznaczać tak jak w windows.<br>


Raven dnia 21 Listopad 2007, 13:40 - Skomentuj (0)

All graphics created by InfectedFx and modified by Raven, except turniej.unreal.pl logo.
Site engine and design created by Raven 2004©. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.