Zobacz pojedynczy post  Temat: Unreal Engine 1 Dokładne cienie 
Autor Wiadomość
Raven
Admin
Admin


PostWysłany: Nie Lis 25, 2007 9:26 pm    Temat postu: Unreal Engine 1 Dokładne cienie Odpowiedz z cytatem

Ostatnio przeglądając fora na UnrealSP.org, znalazłem niezwykle ciekawy temat (http://www.hellscrag.net/phpBB2/viewtopic.php?t=969) mówiący jak powiększyć mapę światło-cieni w UT. No ale do rzeczy. Otóż nie da się tego zrobić tradycyjnym metodami. Trzeba oszukać grę tak, aby dla tekstury o standardowych rozmiarach rysowała światłocień o wiele większych rozmiarach (definiowanych przez nas). Zatem do dzieła.

Zakładam, że masz już gotową mapę. Zrób zatem kopię używanych przez Ciebie tekstur; np. skopiuj plik .utx i nazwij inaczej, wyeksportuj je i zimportuj w innym package, wszystko jedno jaki sposób wybierzesz, ważne jest, abyś na swojej mapie używał TYLKO tych tekstur z nowego package. Mówię tu oczywiście o teksturach, na których chcesz wykorzystać lepsze cienie. Zaznacz zatem każdą z tych takstur i wejdź do ich opcji:



a tam w grupie Texture zwiększ Draw Scale.



Nie musi to być dokładnie ta liczba, którą ja wpisałem, poniżej masz zależności:



rozmiar tex
DrawScale
lightmap
mnożnik

256x256
1
256x256
1

256x256
2
512x512
0.5

256x256
4
1024x1024
0.25

256x256
8
2048x2048
0.125

256x256
16
4096x4096
0.0625


Tak więc wybrać możesz dowolną cyfrę, jednak pamiętaj, nie zawsze potrzeba dawać tak wielkiego światłocienia, czasami wystarczy mniejszy, no i oczywiście może to trochę spowalniać grę. No, ale przejdźmy dalej. Aby używać tego wspaniałego światłocienia, musimy zrobić jeszcze kilka rzeczy. Wpierw, przeskaluj tekstury na ścianach, aby wszystko ładnie wyglądało:



Oraz w tym samym oknie, odblokuj opcje High Shadow Detail:



I to tyle. Poniżej macie screeny tego, jak może to wyglądać:




_________________

personal wiki
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen Numer ICQ

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group