Zobacz pojedynczy post  Temat: UnrealEd 2 Sky Master 
Autor Wiadomość
Qtit
Novice
Novice


PostWysłany: Sro Lis 28, 2007 10:50 am    Temat postu: UnrealEd 2 Sky Master Odpowiedz z cytatem

Jeżeli mamy już prowizoryczny świat utworzony w UED który wygląda powiedzmy tak...

...to należałoby utworzyć ZoneInfo o konkretnych parametrach...

Zapamiętać trzeba aby bFogZone było zaznaczone na TRUE. Jest to ważne, ponieważ w Sky Box'ie będzie dużo mgły. Ok. Następnie oświetlenie.

Oba światła powinny być tak ustawione aby NIE nachodziły na siebie ich zasięgi. Dobra, robimy sky box. Wstawiamy do świata cylinder o wielkościach... (Wiem co myślicie... duże)

...ustawiamy go w którymś z rogów i SUBSTRACT... Następnie wstawiamy SkyZoneInfo w środku BAAARDZO blisko podłoża. Sam cylinder należałoby zgrabnie otexturować. Textury ścian i sufitu ustawiamy na ShaneSky->Stars i powiększamy 8 razy, a podłoża na... coś innego. Następnie w Skyzoneinfo ustawiamy parametry podobnie jak w ZoneInfo które stawialiśmy wcześniej, czyli..

Jak już to zrobiliśmy to mamy najłatwiejsze za sobą. Kolejną rzeczą którą musimy wstawić jest Box, 256x256x256. Wstawiamy go dokładnie w centrum cylindra Sky Box, tyle że... nieco niżej. Z jakieś... no dużo. Ale jest sposób aby to wymierzyć. W cylindrze Skybox'a tworzymy światło o parametrach...[/size]

...no i po rebild'zie pokazała się mgła. Ustawiamy odpowiednie kolory (aby powstał piękny jasny błękit) i wrzucamy to światło tak nisko aby wyglądało mniej więcej TAK...

...i mamy łunę.. łune... atmosferę, która wygląda nawet nieźle. Ale
to nie koniec. Teraz jeżeli zrobisz rebuild, Luna... atmosfera zniknie, bo światło znajduje się poza światem. I teraz wchodzi BOX o doskonałych wymiarach 256x256x256. Ustawiamy ten box tak, aby światło znajdowało się DOKŁADNIE w jego obrębie. Substract, po czym wstawiamy ZoneInfo z bFogZone na TRUE i rebuild...

Dylamy dalej. Słońce. Wstawiamy Light dosyć daleko od SkyZoneInfo. Ustawiamy kolory na blady żółty wpadający w pomarańcz i...

Dało nam to efekt poświaty zachodzącego słońca... tyle że... gdzie to słońce? Teraz trick. To samo światło, w parametrach ustawiamy:

»Display->Style->STY_Translucent,
»Display->Texture->Texture'ShaneDay.FLARE10'
»Advanced->bHidden->False
»Display->Drawscale->30.00000 (lub inaczej w zależności od odległości)

...Rebuild. I co? Podstawowe rzeczy mamy...

Teraz chmury... To raczej każdy opanował, ale ja powiem że trzeba z nimi też pokombinować. Jeżeli robimy chmury to w SkyZoneInfo->ZoneLightning->AmbientBrightness=0 to jest ważne, bo inaczej, chmury będą że tak powiem, za jasne. No i jeszcze w tym samym miejscu SkyZoneInfo UPan i VPan na odpowiędnią liczbę, aby chmury nie "pędziły jak szalone". Jeżeli już wstawiliśmy Sheet (u mnie o wymiarach 8160x8160 (czyli spory)) to ustawiamy texturkę SKYBOX->NCld. Potem, aby chmury wyglądały ładniej, ustawiamy nie za mocne światła wokół cylindra SkyBox...

Jeszcze jeden bajer... Gwiazdy... Otóż, zróbmy tak aby mrugały. Więc zaznaczamy wszystkie textury w SkyBox gwiazd i...

Następnie wstawiamy jedno światło które ma w ustawieniach...

No i to na tyle... Załączam też test mapkę z paroma dodatkowymi bajerami...
_________________
"Qtit? Ty żyjesz!" zacytuję...
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Powered by phpBB © 2001,2002 phpBB Group