Wysłany: Nie Gru 02, 2007 6:53 pm Temat postu: 6 Pętle i instrukcja GoTo
Pętle
Pętle służą do wykonywania wielokrotnie danej części kodu. Podczas ich stosowania należy pamiętać, żeby liczba powtórzeń nie była zbyt duża, gdyż spowoduje to błąd krytyczny UT.
i służy do wykonania N razy danego bloku instrukcji. Jest przydatna np. w momencie gdy chcemy odczytać wartości z tablicy:
Unreal Script:
localint i;
for(i=0; i<20; i++;)
{
BroadCastMessage("Petla for"$i);
}
Pętla while
Pętla while ma postać:
Unreal Script:
while(warunek)
{
blok instrukcji
}
i w przeciwieństwie do pętli for można ją wykonywać bez określenia liczby jej powtórzeń - tzn., że może być wykonywana dopóki nie otrzymamy żądanego przez nas wyniku (np. odpowiedniego obiektu).
Unreal Script:
while(i<10)
{
i++;
}
Instrukcja GoTo
Jest to jedna z tych użytecznych instrukcji z którymi należy umieć się obchodzić. Powoduje ona skok do określonego miejsca w funkcji. Składa się ona z etykiety np.:
Unreal Script:
Etykieta1:
Która rozpoczyna dany blok funkcji, oraz instrukcji skoku np.:
Unreal Script:
GOTO Etykieta1;
Należy pamiętać, że nie można wykonać skoku do etykiet w innej funkcji. Niezwykle ważne także właściwe wykorzystanie. Nie można dopuścić aby instrukcja GOTO wpadała w nieskończone pętle:
Unreal Script:
Etykieta1:
BroadCastMessage("Moja pierwsza instrukcja goto");
Należy zatem wprowadzić jakieś ograniczenie, pozwoli zapobiec temu błędowi, np.:
Unreal Script:
Etykieta1:
BroadCastMessage("Moja pierwsza instrukcja goto");
if(i<10)
{
i++;
GOTO Etykieta1;
}
W tej postaci instrukcja warunkowa pozwoli tylko na 10 kolejnych wywołań instrukcji GOTO. Lekko zmieniona wersja tej instrukcji zostanie omówiona przy okazji stanów. _________________