5 Instrukcja warunkowa i instrukcja wyboru Zobacz pojedynczy post
Instrukcja warunkowa
Służy do wykonywania różnych bloków kodu w zależności od wartości podanego parametru. Instrukcja warunkowa ma postać:
Unreal Script: | if(warunek1) { instrukcje1 }else if(warunek2) { instrukcje2 } else { instrukcje3 }
|
lub:
Unreal Script: | if(warunek) { blok instrukcji }
|
W działaniu może ona przybrać postać:
Unreal Script: | if(P.Enemy == S) P.PlayRunning();
|
Instrukcja wyboru (switch)
Instrukcja warunkowa jest przydatna, niestety nieużyteczna w pewnych wypad-kach. Właśnie dlatego powstała instrukcja wyboru switch o postaci:
Unreal Script: | switch(wyrażenie) { case wartosc: blok instrukcji break; case wartosc2: blok instrukcji 2 break; default: blok podstawowy break; }
|
Instrukcje z bloku default zostaną wykonane w przypadku gdy wartość wyrażenia będzie inna od tych podanych w case.
Unreal Script: | switch(JakisString) { case "jeden": BroadCastMessage("jeden"); break; case "dwa": BroadCastMessage("dwa"); break; default: BroadCastMessage("zero"); break; }
|
|