turniej.unreal.pl :: Zobacz temat - [UED2] 6 - Movery
graphic logo logo graphic graphic  


UnrealEd 2 6 - Movery
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
   Forum turniej.unreal.pl Strona Główna -> Artykuły -> O UnrealED  
Autor Wiadomość
 Post Wysłany: Sro Gru 05, 2007 1:42 pm 

Raven
Admin
Admin


Dołączył: 13 Maj 2004
Posty: 200


 
 
 

UnrealEd 2 6 - Movery
Zobacz pojedynczy postZobacz pojedynczy post

     Wpierw przypomnijmy sobie ikony, z których skorzystamy:

- - Dodaje ruchome przedmioty
- - Intersect.

     Jeśli masz gotowe jakieś pomieszczenie, które podzielimy drzwiami, i "tunel" dla windy stwórz pomieszczenie, które nie będzie brało udziału w grze o parametrach np. 512x512x512. Pomorze ono w budowie drzwi, windy, lub czego tam jeszcze będziesz chciał. Zbudujmy więc (w pomieszczeniu nie biorącym udziału w grze) sobie windę (dokładnie tak jak kładkę przy schodach, lecz zróbmy ją jakoś tak "okazale" i oteksturujmy ją), która będzie mogła wyglądać np. tak:



     Następnie stwórzmy siatkę ( będzie na czerwono), która będzie obejmowała w całości naszą windę:



co da nam następujący efekt:



     Przenieśmy teraz siatkę do miejsce przeznaczenia i tam naciskając magiczną ikonę przemieńmy ją w windę. Teraz kliknijmy na nią prawym przyciskiem myszy i w menu kontekstowym wybierzmy Movers, a w nim Key1 i przesuńmy windę do miejsca w którym ma się zatrzymać i znowu kliknijmy na nią prawym przyciskiem myszy i w menu kontekstowym wybierzmy Movers, a w nim Key0(Base). Zauważymy, że winda zmieni miejsce i powróci do miejsca w którym była przed naszymi zmianami. Oczywiście dodaj też jakieś światła, playerstarty, jednym słowem skończ mapę, i zagraj, a zobaczysz, że winda działa. Teraz czas na dźwięki ich rozkład (MoverProperties--]MoverSounds), przedstawia się tak:

* ClosedSound - end - koniec jazdy - mover z Key1 do Key0
* ClosingSound - start - początek jazdy z Key1 do Key0
* MoveAmbientSound - loop - jazda
* OpenedSound - end - koniec jazdy z Key0 do Key1
* OpeningSound - start - początek jazdy z Key0 do Key1

     Oczywiście będziesz mógł zmienić czas ruchu, itp. Gotowa może wyglądać np. tak:


     Jeśli chcesz zrobić drzwi, to robi się je tak jak windę, tylko zamiast windy robisz drzwi. Technika pozostaje ta sama, zmieniamy jedynie cel.

 
Odpowiedz z cytatem

_________________

personal wiki
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen
   Forum turniej.unreal.pl Strona Główna -> Artykuły -> O UnrealED
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

 Further options
 Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1
 
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dołączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać plików na tym forum
Wyświetl posty z ostatnich:   
 

turniej.unreal.pl Kanał RSS tematu 
PicLens 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Illusion template v.1.0.2 © Jasidog.com
Powered by phpbb, copyright the phpbb group Template by jasidog.com