6 - Movery Zobacz pojedynczy post
Wpierw przypomnijmy sobie ikony, z których skorzystamy:
- - Dodaje ruchome przedmioty
- - Intersect.
Jeśli masz gotowe jakieś pomieszczenie, które podzielimy drzwiami, i "tunel" dla windy stwórz pomieszczenie, które nie będzie brało udziału w grze o parametrach np. 512x512x512. Pomorze ono w budowie drzwi, windy, lub czego tam jeszcze będziesz chciał. Zbudujmy więc (w pomieszczeniu nie biorącym udziału w grze) sobie windę (dokładnie tak jak kładkę przy schodach, lecz zróbmy ją jakoś tak "okazale" i oteksturujmy ją), która będzie mogła wyglądać np. tak:
Następnie stwórzmy siatkę ( będzie na czerwono), która będzie obejmowała w całości naszą windę:
co da nam następujący efekt:
Przenieśmy teraz siatkę do miejsce przeznaczenia i tam naciskając magiczną ikonę przemieńmy ją w windę. Teraz kliknijmy na nią prawym przyciskiem myszy i w menu kontekstowym wybierzmy Movers, a w nim Key1 i przesuńmy windę do miejsca w którym ma się zatrzymać i znowu kliknijmy na nią prawym przyciskiem myszy i w menu kontekstowym wybierzmy Movers, a w nim Key0(Base). Zauważymy, że winda zmieni miejsce i powróci do miejsca w którym była przed naszymi zmianami. Oczywiście dodaj też jakieś światła, playerstarty, jednym słowem skończ mapę, i zagraj, a zobaczysz, że winda działa. Teraz czas na dźwięki ich rozkład (MoverProperties--]MoverSounds), przedstawia się tak:
* ClosedSound - end - koniec jazdy - mover z Key1 do Key0
* ClosingSound - start - początek jazdy z Key1 do Key0
* MoveAmbientSound - loop - jazda
* OpenedSound - end - koniec jazdy z Key0 do Key1
* OpeningSound - start - początek jazdy z Key0 do Key1
Oczywiście będziesz mógł zmienić czas ruchu, itp. Gotowa może wyglądać np. tak:
Jeśli chcesz zrobić drzwi, to robi się je tak jak windę, tylko zamiast windy robisz drzwi. Technika pozostaje ta sama, zmieniamy jedynie cel.
|