22 - Importowanie tekstur Zobacz pojedynczy post
Tekstury muszą mieć rozmiar 32x32, 32x64, 32x16, 16x16, 128x128 (potęgi liczby 2). Importować można zarówno 24bitowe pliki bmp jaki i pliki pcx 256 kolorową paletą. Różnicę omówię przy okazji innego artykułu, tu będzie sama zasada. Więc otwórzmy Texture Browser , tam z menu File wybierzmy import, z okna które się teraz pojawi w polu Plik typu: wybierzmy All Files. Teraz wybierzmy bitmapę(y) (.bmp), którą zimportujemy, zaznaczamy ją (je) i klikamy otwórz. Pojawi się takie okno:
1) Package - coś jak nazwa pliku, musi się ona zgadzać z nazwą pliku jaką nadamy plikowi podczas zapisu
2) Group - grupa do jakiej zostanie dodana tekstura
3) Name - nazwa tekstury
4) Masked - kolor czarny zostanie zamieniony na prześwitujący, dobra opcja do robienia krat
Kliknij teraz OK All, aby zimportować tekstury. Na koniec z menu File wybierzemy Save, i zapisujemy plik pod taką nazwą, jaką zaproponuje nam edytor.
Efekty
W texture browser wybieramy z menu File opcje New
tam zaznaczamy opcje i klikamy na OK, wtedy pojawi się takie oto okno:
Na razie wejdźmy do texture browser (nie wyłączaj okna, które się pojawiło po stworzeniu tekstury) i wybierzmy teksturę, którą chcemy zmienić. po tej czynności klikamy na menu (zależy od tego co wybrałeś przy importowaniu tekstur w opcji Class) w moim przypadku WaterPaint, a tam na Source Texture, a następnie klikamy na Use w oknie, gdzie był dotychczas czarny obraz, pojawi się nasza tekstura, wtedy klikamy na Drop Type, z którego wybieramy odpowiedni efekt, i trzymając Prawy Przycisk Myszy jeździmy kursorem po teksturze.
Oto spis opcji w class:
- Fire Texture - tekstura ognia
- Ice Texture - tekstura lodu
- Scripted Texture - tekstura używana do ukazywania komunikatów
- Texture - tekstura zwykła
- Wave Texture - tekstura ruszająca się (??)
- Wet Texture - tekstura wody/padającego deszczu
|