turniej.unreal.pl :: Zobacz temat - [UED2] 22 - Importowanie tekstur
graphic logo logo graphic graphic  


UnrealEd 2 22 - Importowanie tekstur
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
   Forum turniej.unreal.pl Strona Główna -> Artykuły -> O UnrealED  
Autor Wiadomość
 Post Wysłany: Sro Gru 05, 2007 4:03 pm 

Raven
Admin
Admin


Dołączył: 13 Maj 2004
Posty: 200


 
 
 

UnrealEd 2 22 - Importowanie tekstur
Zobacz pojedynczy postZobacz pojedynczy post

     Tekstury muszą mieć rozmiar 32x32, 32x64, 32x16, 16x16, 128x128 (potęgi liczby 2). Importować można zarówno 24bitowe pliki bmp jaki i pliki pcx 256 kolorową paletą. Różnicę omówię przy okazji innego artykułu, tu będzie sama zasada. Więc otwórzmy Texture Browser , tam z menu File wybierzmy import, z okna które się teraz pojawi w polu Plik typu: wybierzmy All Files. Teraz wybierzmy bitmapę(y) (.bmp), którą zimportujemy, zaznaczamy ją (je) i klikamy otwórz. Pojawi się takie okno:

1) Package - coś jak nazwa pliku, musi się ona zgadzać z nazwą pliku jaką nadamy plikowi podczas zapisu
2) Group - grupa do jakiej zostanie dodana tekstura
3) Name - nazwa tekstury
4) Masked - kolor czarny zostanie zamieniony na prześwitujący, dobra opcja do robienia krat

     Kliknij teraz OK All, aby zimportować tekstury. Na koniec z menu File wybierzemy Save, i zapisujemy plik pod taką nazwą, jaką zaproponuje nam edytor.

Efekty

W texture browser wybieramy z menu File opcje New


tam zaznaczamy opcje i klikamy na OK, wtedy pojawi się takie oto okno:

     Na razie wejdźmy do texture browser (nie wyłączaj okna, które się pojawiło po stworzeniu tekstury) i wybierzmy teksturę, którą chcemy zmienić. po tej czynności klikamy na menu (zależy od tego co wybrałeś przy importowaniu tekstur w opcji Class) w moim przypadku WaterPaint, a tam na Source Texture, a następnie klikamy na Use w oknie, gdzie był dotychczas czarny obraz, pojawi się nasza tekstura, wtedy klikamy na Drop Type, z którego wybieramy odpowiedni efekt, i trzymając Prawy Przycisk Myszy jeździmy kursorem po teksturze.

Oto spis opcji w class:
- Fire Texture - tekstura ognia
- Ice Texture - tekstura lodu
- Scripted Texture - tekstura używana do ukazywania komunikatów
- Texture - tekstura zwykła
- Wave Texture - tekstura ruszająca się (??)
- Wet Texture - tekstura wody/padającego deszczu

 
Odpowiedz z cytatem

_________________

personal wiki
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen
   Forum turniej.unreal.pl Strona Główna -> Artykuły -> O UnrealED
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

 Further options
 Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1
 
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dołączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać plików na tym forum
Wyświetl posty z ostatnich:   
 

turniej.unreal.pl Kanał RSS tematu 
PicLens 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Illusion template v.1.0.2 © Jasidog.com
Powered by phpbb, copyright the phpbb group Template by jasidog.com