23 - Interpolation point (cut-scenki) Zobacz pojedynczy post
Zanim zabierzesz się za robienie intra/cutscenki, zrób całą mapę, gdzie toczyć będzie się akcja i rozplanuj wszystko dokładnie. Zaraz potem wstaw osobny pokuj (256x256x256) z czarnymi teksturami (w Botpack są jakieś). Tam wstaw obiekt PlayerStart, Trigger (na samym dole, pod PlayerStartem), oraz SpecialEvent. Triggera zlinkuj z SpecialEvent, tak aby ten pierwszy aktywował SE. W tym drugim zaś (SpecialEvent) w Opcjach, w grupie Object ustaw InitialState na PlayerPath, a w grupie Events jako Event wpisz Intro.
Teraz w grupie Keypoint znajdź obiekt InterpolationPoint, i ustaw ich tyle ile będzie potrzeba (jakieś zmiany trasy kamery, itp.) tak, jak chcesz, aby poruszała się kamera, za każdym razem w Opcjach zmieniając Tag (Events--]Tag) na Intro. Jest jeszcze jedna ważna rzecz. Mianowicie konfiguracja InterpolationPoint. Otwórz opcje pierwszego wstawionego obiektu (tego, który znajduje się na początku ścieżki kamery) na zakładce InterpolationPoint. Znajdziesz tam następujące opcje:
- bEndOfPath - jeśli true kończy ścieżkę kamery
- bSkipNextPath - opuszcza następny punkt (InterpolationPoint)
- FovModifier - modyfikacja FOV
- GameSpeedModifier - szybkość gry
- Position - pozycja
- RateModifier - szybkość kamery
- ScreenFlashFog - rozjaśnienie
- ScreenFlashScale - skala rozjaśnienia
Porszę nie mylić ze sobą GameSpeedModifier i RateModifier. O ile ten pierwszy zwalnia CAŁĄ grę, to ten drugi jedynie prędkość poruszania się kamery po ściezce kamery. Teraz przejdź do następnego w kolejności InterpolationPoint i zmień w opcjach Position na 1. W trzecim na 2, itd. W ostatnim zaś ustaw bEndOfPath na true i na ścieżce daj teleporta do następnej mapy. Numeracja punktów zaczyna się od 0 a kończy na ostatnim IP danej ścieżki. Ostatnią rzeczą jest ustawienie kamery (zaznacz każdy z IP [w TopView] i obróć strzałkę w tę strona, w którą ma obrócić się kamera) i dodanie efektów. Aha, jeszcze jedno, jeśli bawiliście się GameSpeedModifier, to pamiętajcie, aby potem (w ostatnim InterpolationPoint) zmienić wartość tej opcji na 1.
|