turniej.unreal.pl :: Zobacz temat - [UED2] 23 - Interpolation point (cut-scenki)
graphic logo logo graphic graphic  


UnrealEd 2 23 - Interpolation point (cut-scenki)
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
   Forum turniej.unreal.pl Strona Główna -> Artykuły -> O UnrealED  
Autor Wiadomość
 Post Wysłany: Sro Gru 05, 2007 4:07 pm 

Raven
Admin
Admin


Dołączył: 13 Maj 2004
Posty: 200


 
 
 

UnrealEd 2 23 - Interpolation point (cut-scenki)
Zobacz pojedynczy postZobacz pojedynczy post

     Zanim zabierzesz się za robienie intra/cutscenki, zrób całą mapę, gdzie toczyć będzie się akcja i rozplanuj wszystko dokładnie. Zaraz potem wstaw osobny pokuj (256x256x256) z czarnymi teksturami (w Botpack są jakieś). Tam wstaw obiekt PlayerStart, Trigger (na samym dole, pod PlayerStartem), oraz SpecialEvent. Triggera zlinkuj z SpecialEvent, tak aby ten pierwszy aktywował SE. W tym drugim zaś (SpecialEvent) w Opcjach, w grupie Object ustaw InitialState na PlayerPath, a w grupie Events jako Event wpisz Intro.




     Teraz w grupie Keypoint znajdź obiekt InterpolationPoint, i ustaw ich tyle ile będzie potrzeba (jakieś zmiany trasy kamery, itp.) tak, jak chcesz, aby poruszała się kamera, za każdym razem w Opcjach zmieniając Tag (Events--]Tag) na Intro. Jest jeszcze jedna ważna rzecz. Mianowicie konfiguracja InterpolationPoint. Otwórz opcje pierwszego wstawionego obiektu (tego, który znajduje się na początku ścieżki kamery) na zakładce InterpolationPoint. Znajdziesz tam następujące opcje:


  • bEndOfPath - jeśli true kończy ścieżkę kamery
  • bSkipNextPath - opuszcza następny punkt (InterpolationPoint)
  • FovModifier - modyfikacja FOV
  • GameSpeedModifier - szybkość gry
  • Position - pozycja
  • RateModifier - szybkość kamery
  • ScreenFlashFog - rozjaśnienie
  • ScreenFlashScale - skala rozjaśnienia

Porszę nie mylić ze sobą GameSpeedModifier i RateModifier. O ile ten pierwszy zwalnia CAŁĄ grę, to ten drugi jedynie prędkość poruszania się kamery po ściezce kamery. Teraz przejdź do następnego w kolejności InterpolationPoint i zmień w opcjach Position na 1. W trzecim na 2, itd. W ostatnim zaś ustaw bEndOfPath na true i na ścieżce daj teleporta do następnej mapy. Numeracja punktów zaczyna się od 0 a kończy na ostatnim IP danej ścieżki. Ostatnią rzeczą jest ustawienie kamery (zaznacz każdy z IP [w TopView] i obróć strzałkę w tę strona, w którą ma obrócić się kamera) i dodanie efektów. Aha, jeszcze jedno, jeśli bawiliście się GameSpeedModifier, to pamiętajcie, aby potem (w ostatnim InterpolationPoint) zmienić wartość tej opcji na 1.

 
Odpowiedz z cytatem

_________________

personal wiki
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen
   Forum turniej.unreal.pl Strona Główna -> Artykuły -> O UnrealED
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

 Further options
 Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1
 
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dołączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać plików na tym forum
Wyświetl posty z ostatnich:   
 

turniej.unreal.pl Kanał RSS tematu 
PicLens 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Illusion template v.1.0.2 © Jasidog.com
Powered by phpbb, copyright the phpbb group Template by jasidog.com