29 - Trigger Water Zone Zobacz pojedynczy post
Zróbmy jedno pomieszczenie z dziurą, którą będziemy zatapiać. Niech ma najlepiej wysokość 256. Następnie podziel tę dziurę strefami na sześć, w miarę równych, części. W pierwszej od dołu daj zwykły WaterZone, w pozostałych pięciu TriggerWaterZone (Info/ZoneInfo/WaterZone/TriggerWaterZone), i nadaj im Tagi (Properties-->Events-->Tag) od l1 do l5 zaś w ZoneInfo (TriggerWaterZone Properites-->ZoneInfo) bWaterZone ustaw na false. Następnie na granicy WaterZone i pierwszej TriggerWaterZone wstaw movera (Sheet z texturą wody) obejmującego całą dziurę. Daj, aby jego końcowa klatka była w miejscu gdzie kończy się ostatnia strefa z TriggerWaterZone. Ustaw mu czas ruchu na 5 sekund (Mover Properties-->Mover-->MoveTime: 5), ustaw bTriggeredOnceOnly na true (Mover Properties-->Mover-->bTriggeredOnceOnly: True),a w Object (Mover Properties) InitialState ustaw na TriggerOpenTime, tag zaś (Mover Properties-->Events-->Tag) ustaw na Water. OK. Teraz w miejscu gdzie ma się aktywować zatapianie ustaw Triggera i daj mu w Event (Trigger Properties-->Events--Event) nazwę Dis1, zaś w Trigger Properties-->Trigger-->bTriggerOnceOnly ustaw na true. Teraz dodaj Dispatcher (grupa Triggers) i w Tagu (Dispatcher Properties-->Events--Tag) daj mu nazwę Dis1. Teraz będąc dalej w opcjach Dispatchera przejdź do zakładki Dispatcher-->OutEvents i wpisz w kolejnych polach Water oraz nazwy stref od l1 do l5. Następnie przejdź do Dispatcher-->OutDelays. Pierwszą wartość (odpowiadającą Water w OutEvents) pozostaw nie zmienioną w pozostałych zaś ustaw 1. Chodzi o to, aby tafla wody zaczęła się podnosić zaraz po najściu na trigger, zaś strefy zatapiać z jedno sekundowym opóźnieniem w stosunku do siebie. Skrypt, wraz z przykładową mapą jest dostępny w dziale Doanload/Skrypty
|