turniej.unreal.pl :: Zobacz temat - [UE1] Kompresja S3TC
graphic logo logo graphic graphic  


Unreal Engine 1 Kompresja S3TC
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
   Forum turniej.unreal.pl Strona Główna -> Artykuły  
Autor Wiadomość
 Post Wysłany: Pią Gru 14, 2007 1:01 pm 

Raven
Admin
Admin


Dołączył: 13 Maj 2004
Posty: 200


 
 
 

Unreal Engine 1 Kompresja S3TC
Zobacz pojedynczy postZobacz pojedynczy post

     Wraz z Totally Unreal zostały wypuszczone tekstury w wysokiej rozdzielczości. Oferowały one ogromną liczbę detali (w porownanió do standardowych), bez spowalniania gry. Oprócz oczywistych zalet, jest także poważna wada - stworzenie tekstury z flagą masked jest niezwykle utrudnione. W tej chwili bardzo dużo nowych modów wykożystuje właśnie tą technologię - S3TC.

     Wbrew pozorom do stwożenia pliku .utx zawierającego tekstury w wysokiej rozdzielczości, nie potrzeba jakiś skomplikowanych narzędzi - wystarczą odpowiednio spreparowane pliki utx, oraz komenda ucc mergedxt.

     Zacznijmy od początku. Wpierw w jakimś miejscu na dysku należy stwożyć TRZY katalogi:


  • low
  • high
  • merged

Następnie niezbędne jest właściew stworzenie plików utx. Pierwszy plik MUSI posiadać tekstury w niskiej rozdzielczości (pcx 8bit). Zapisz go w katalogu low. Potem należy stwożyć plik utx z teksturami w wysokiej rozdzielczości (bmp 24bit). W tym momencie należy pamiętać o tym, że OBA PLIKI MUSZĄ MIEĆ TĄ SAMĄ STRUKTURĘ GRUP, TE SAME NAZWY TEKSTUR WEWNĄTRZ! W skrócie - jedyną różnicą pomiędzy nimi ma być wielkość zapisanych wewnątrz tekstur. Taki plik należy zapisać w katalogu high. Gdy już mamy zrobione odpodiwdnie pliki utx, należy wywołać komendę ucc mergedxt.

Kod:
 ucc mergedxt <katalog z tex w niskiej rozdzielczości> <katalog z tex w wysokiej rozdzielczości> <katalog gdzie znajdą się tekstury S3TC>


np.

Kod:
 ucc mergedxt c:\low c:\high c:\merged


Powyrzsza komenda połączy pliki utx z obu katalogów - w jeden. W momencie, gdy komputer nie będzie mógł obsłużyć tekstur S3TC - zostaną użyte ich mniejsze wersje.

     Importowanie tekstur
     Maksymalny rozmiar tekstury to 4096x4096 w 24-bitowej palecie kolorów. Podczas importowanie warto zaznaczyć, aby UED zimportował tekstury z mipmapami. Tekstury skompresowane do S3TC doskonale nadają się także jako skiny.


Ostatnio zmieniony przez Raven dnia Pią Gru 21, 2007 2:31 pm, w całości zmieniany 1 raz

 
Odpowiedz z cytatem

_________________

personal wiki
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen
 Post Wysłany: Sob Gru 15, 2007 11:24 am 

Rexerex.
Average
Average


Dołączył: 13 Maj 2004
Posty: 28

Skąd: Gliwice

 
 
 


Zobacz pojedynczy postZobacz pojedynczy post

No widzę, że prace na stronce idą pełną parą Smile oby tak dalej Razz

 
Odpowiedz z cytatem
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 Post Wysłany: Sob Gru 15, 2007 12:30 pm 

Raven
Admin
Admin


Dołączył: 13 Maj 2004
Posty: 200


 
 
 


Zobacz pojedynczy postZobacz pojedynczy post

Mam zamiar trochę się rozpisać Smile. Dokończę podstawy UScriptu do UE1 i napisze tutka jak napisać system RPG (skilli) dla UT1. Stronka i tak wymaga lekkiej promocji i większej ilości artów Wink

 
Odpowiedz z cytatem

_________________

personal wiki
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen
 Post Wysłany: Sob Gru 15, 2007 12:42 pm 

Rexerex.
Average
Average


Dołączył: 13 Maj 2004
Posty: 28

Skąd: Gliwice

 
 
 


Zobacz pojedynczy postZobacz pojedynczy post

Czy oprócz nas ktoś tu jeszcze pisze? Razz

 
Odpowiedz z cytatem
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 Post Wysłany: Sob Gru 15, 2007 6:53 pm 

Raven
Admin
Admin


Dołączył: 13 Maj 2004
Posty: 200


 
 
 


Zobacz pojedynczy postZobacz pojedynczy post

nie Razz

 
Odpowiedz z cytatem

_________________

personal wiki
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen
   Forum turniej.unreal.pl Strona Główna -> Artykuły
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

 Further options
 Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1
 
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dołączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać plików na tym forum
Wyświetl posty z ostatnich:   
 

turniej.unreal.pl Kanał RSS tematu 
PicLens 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Illusion template v.1.0.2 © Jasidog.com
Powered by phpbb, copyright the phpbb group Template by jasidog.com