0 - Wstęp Zobacz pojedynczy post
Na początek parę BARDZO ważnych informacji. Pamiętaj, że bot ma wysokość 82 uu (unreal units), więc nie dawaj pomieszczeń niższych niż 82 uu. W widokach 2D, przesuwać przedmioty możemy przy kombinacji klawisza Ctrl i Lewego Przycisku Myszy , obracać przy kombinacją klawiszy Ctrl i Prawego Przycisku Myszy kasować zaznaczone przedmioty można klawiszem Delete, lub klikając na jednym z nich Prawym Przyciskiem Myszy i z menu kontekstowego wybierając opcję Delete. Mapę nad którą pracujesz zapisuj w katalogu o nazwie mapy np: DM-RP-Cryptic/DM-RP-Cryptic.unr, jeżeli zmieniasz w zapisanej mapie sporo rzeczy, nie wiedząc, czy będą się komponować z całą mapą, dodaj do nazwy mapy liczbę np: DM-RP-Cryptic1.unr, DM-RP-Cryptic2.unr, itd. (wraz z ilością zmian). Wtedy (jeżeli masz dużo map) możesz łatwo zapanować nad "bałaganem" podczas robienia projektu. A gdy już skończysz mapkę, przenieś ją do katalogu maps w UT, a niepotrzebne kopie usuń. Zaraz po uruchomieniu UnrealED, jego ekran powinien wyglądać tak:
Jeśli tak jest to zapraszam do dalszej lektury.
Teraz umieszczę opis ważniejszych rzeczy w programie:
No to po kolei zaczynamy od lewej:
- naciśnięcie pierwszej ikony spowoduje utworzenie nowej mapy
- Znaczenia drugiej i trzeciej ikony nie muszę chyba tłumaczyć
- czwarta i piąta ikona (takie strzałki) to po prostu polecenia undo i redo (cofnij i powtórz)
- 6 (lornetka:)) to wyszukiwarka przedmiotów (na mapie)
- 7 to wybór przedmiotów (oryginalna nazwa to 'Actor Classes' lub 'Actor Class Browser' - obie nazwy oznaczają to samo)
- 8 to wybór Grup (ja z tego nie korzystam a oryginalna nazwa to 'Groups' - służy do grupowania przedmiotów)
- 9 to wybór muzyki ('Music')
- 10 to wybór dźwięków (sounds)
- 11 to wybór textur ('Textures')
- 12 to 'Mesh Browser'
- 13 to '2D shape editor' (służy do robienia łuków i innych 'nieforemnych' rzeczy)
- 14 to 'Script Editor' (służy do robienia mutatorów, i innych rzeczy opisywanych w języku Unreal Script)
- 15 to opcje ('np.: 'Bruch Properties')
- 16 to opcje textur ('Surface Properties')
- 17 to 'Bulid Geometry'
- 18 to 'Build Lighting'
- 19 to 'Bulid Paths'
- 20 to 'Build All'
- 21 to 'Build Options'
- a 22 to 'Play Map!'
* Grupa 1
- Mode Rotate - Obraca model
- Texture pan - Przesuwanie tekstur
- Texture Rotate - Obracanie tekstury
- Mode Vertex - Edytowanie wielu Vertextów naraz (do tworzenia terenów)
- Mode Camera - Powrót do standardowego widoku
- Scale Mode - Powiększ lub zmniejsza
- Brush Clippnig - uruchamia wskaźnik którym wyznaczamy linię cięcia
* Grupa 2
- Brush Clip - odcina odkreśloną część obiektu
- Brush Delete - usuwa linie cięcia
- Brush Flip Clip - zmienia stronę, która ma zostać usunięta
- Brush Clip Split - dzieli bryłę wzdłuż wyznaczonej linii
* Grupa 3
- Add Cone - Tworzy stożek
- Add Cube - Tworzy kwadrat
- Add Cylinder- Tworzy cylinder
- Add Curved Stair- Tworzy kręcone schody
- Add Linear Stair - Tworzy normalne schody
- Add Spiral Stair - Tworzy spiralne schody
- Add Sheet - Tworzy powierzchnię
- Add Sphere - Tworzy kulę
- Add Terrain - Tworzy kwadrat/prostokąt, z podłogą składającą się z wielu [do ustawienia] mniejszych "kwadratów", dzięki czemu możesz tworzyć teren
- Volumetric Builder - nie wiem jak to nazwać po polskiemu, ale jest przydatne
* Grupa 4
- Subtract - Dodaje otoczenie mapy, jak mapa ma być duża, korytarze (dziura w ścianie inaczej portale).
- Interesect
- Add - Dodaje nowy przedmiot
- Mode Deintersect
- Add Mover
- Add Special
* Grupa 5
- Hide selected actors only - Chowa tylko wybrane przedmioty
- Show selected actors only - Pokazuje tylko wybrane przedmioty
- Show all actors - Pokazuje wszystkie przedmioty
- Invert selection - Odwraca zaznaczenie
- Change Camera Speed - przyspieszenie ruchu kamery
OK znowu zaczniemy od lewej:
- 1 ikona to dżojstik, a włącza efekty
- 2, 3 i 4 ikona to litery a oznaczają on odpowiednio
- T - Top
- F - Front
- S - Side
A dotyczą wyglądu siatki naszej mapy czyli:
- Top - z lotu ptaka
- Front - od frontu
- Side - z boku
Poniższe dotyczą widoku 3d:
- 5 ikona to widok siatki 3d
- 6 to użycie tekstur
- 7 to BSP Cuts
- 8 to Texturowanie bez dynamicznego oświetlenia
- 9 to teowanie z dynamicznym oświetleniem
- 10 to Zone/Portal czyli widok Stref
A teraz ostatni pasek:
To pole za napisem command, to linia komend
- - pokazuje dziennik edytora
- - włącza/wyłącza "przyciąganie się" vertexów
- -
- - wielkość siatki (to o ile uu będziemy będziemy przesuwać brushe)
- -
- - maksymalizuje/minimalizuje wybrany widok
Aby szybko wszystko zaznaczyć (jak ikony na pulpicie w windows) musisz przytrzymać LEWY Alt, i prawym przyciskiem myszy zaznaczać tak jak w windows.<br>
|