Dokładne cienie Zobacz pojedynczy post
Ostatnio przeglądając fora na UnrealSP.org, znalazłem niezwykle ciekawy temat (http://www.hellscrag.net/phpBB2/viewtopic.php?t=969) mówiący jak powiększyć mapę światło-cieni w UT. No ale do rzeczy. Otóż nie da się tego zrobić tradycyjnym metodami. Trzeba oszukać grę tak, aby dla tekstury o standardowych rozmiarach rysowała światłocień o wiele większych rozmiarach (definiowanych przez nas). Zatem do dzieła.
Zakładam, że masz już gotową mapę. Zrób zatem kopię używanych przez Ciebie tekstur; np. skopiuj plik .utx i nazwij inaczej, wyeksportuj je i zimportuj w innym package, wszystko jedno jaki sposób wybierzesz, ważne jest, abyś na swojej mapie używał TYLKO tych tekstur z nowego package. Mówię tu oczywiście o teksturach, na których chcesz wykorzystać lepsze cienie. Zaznacz zatem każdą z tych takstur i wejdź do ich opcji:
a tam w grupie Texture zwiększ Draw Scale.
Nie musi to być dokładnie ta liczba, którą ja wpisałem, poniżej masz zależności:
rozmiar tex
| DrawScale
| lightmap
| mnożnik
|
256x256
| 1
| 256x256
| 1
|
256x256
| 2
| 512x512
| 0.5
|
256x256
| 4
| 1024x1024
| 0.25
|
256x256
| 8
| 2048x2048
| 0.125
|
256x256
| 16
| 4096x4096
| 0.0625
|
Tak więc wybrać możesz dowolną cyfrę, jednak pamiętaj, nie zawsze potrzeba dawać tak wielkiego światłocienia, czasami wystarczy mniejszy, no i oczywiście może to trochę spowalniać grę. No, ale przejdźmy dalej. Aby używać tego wspaniałego światłocienia, musimy zrobić jeszcze kilka rzeczy. Wpierw, przeskaluj tekstury na ścianach, aby wszystko ładnie wyglądało:
Oraz w tym samym oknie, odblokuj opcje High Shadow Detail:
I to tyle. Poniżej macie screeny tego, jak może to wyglądać:
|