turniej.unreal.pl :: Zobacz temat - [UED2] 4 - Światła
graphic logo logo graphic graphic  


UnrealEd 2 4 - Światła
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
   Forum turniej.unreal.pl Strona Główna -> Artykuły -> O UnrealED  
Autor Wiadomość
 Post Wysłany: Sro Gru 05, 2007 1:28 pm 

Raven
Admin
Admin


Dołączył: 13 Maj 2004
Posty: 200


 
 
 

UnrealEd 2 4 - Światła
Zobacz pojedynczy postZobacz pojedynczy post

Trzeba jeszcze dodać światła. Dlatego klikamy (widok 3d) Prawym przyciskiem myszy na miejsce w który chcemy dodać światło i z menu kontekstowego wybieramy add light here. Czynność tę powtarzamy tyle razy ile chcemy mieć świateł (jak ma być jasno). Kiedy skończymy klikamy na ikonę . Jeśli się okaże, że na mapie jest po prostu za ciemno to powtarzamy powyższe kroki. Aby zmienić kolor światła otwieramy Light Properties a tam zaznaczamy pozycję Light Color pojawi się malutki przycisk color na który niezwłocznie klikamy. Wybierz sobie stąd taki kolor jaki ci pasuje.

Coronas

Czasami na niektórych mapach widać światła dające "poświatę" (jak na screenie) . Taki efekt można bardzo łatwo uzyskać manipulując przy zwykłym świetl. Najpierw otwórzmy plik z teksturami o nazwie Genwarp.utx, następnie wybierzmy texturę dla światła, odsuńmy okno wyboru tekstur na bok, i postawmy światło tak jak to opisałem, klikamy na nie prawym przyciskiem myszy, i z menu kontekstowego wybieramy opcję Light Properties stamtąd rozwijamy pozycję Display tam klikamy na DrawScale i zmieniamy jej wartość na 0.2 później klikamy na Skin, tuż obok tej opcji pojawia się trzy przyciski my kliknijmy na ten z napisem Use. Następnie rozwińmy pozycję Lighting tam wartość opcji bcorona zmieniamy na True. Po tych zabiegach okno edytora powinno wyglądać tak [tylko w renderingu ustawionym na Direct3D (LMB na napisie Dynamic Light i z menu wybrać Direct3D) (z D3D należy uważać, bo UED może się sypać):


Efekty

W Light Properties otwieramy zakładkę Lighting Tam znajdziemy pozycję LightEffect, z której wybieramy różne efekty (np. SearchLight - efekt światła, które się obraca wokół własnej osi). Jest tez pozycja LightType oferuje możliwość stworzenia światła pulsującego lub stroboskopoewgo. Ponadto w "LightPhase" oraz "LightPeriod" możemy określać parametry związane z szybkością występowania efektów, a pole "LightRadius" określa zasięg (promień) świata.

 
Odpowiedz z cytatem

_________________

personal wiki
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen
   Forum turniej.unreal.pl Strona Główna -> Artykuły -> O UnrealED
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

 Further options
 Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1
 
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dołączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać plików na tym forum
Wyświetl posty z ostatnich:   
 

turniej.unreal.pl Kanał RSS tematu 
PicLens 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Illusion template v.1.0.2 © Jasidog.com
Powered by phpbb, copyright the phpbb group Template by jasidog.com