turniej.unreal.pl :: Zobacz temat - [UED2] 15 - Ciecze
graphic logo logo graphic graphic  


UnrealEd 2 15 - Ciecze
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
   Forum turniej.unreal.pl Strona Główna -> Artykuły -> O UnrealED  
Autor Wiadomość
 Post Wysłany: Sro Gru 05, 2007 2:22 pm 

Raven
Admin
Admin


Dołączył: 13 Maj 2004
Posty: 200


 
 
 

UnrealEd 2 15 - Ciecze
Zobacz pojedynczy postZobacz pojedynczy post

     No to teraz zajmiemy się wodą. Jak wiecie (albo i nie) jeśli nauczycie się stawiać wodę, to kwas czy lawę też będzie prosto wstawić. Zakładam, że mapę macie gotową, i chcecie dodać do niej wodę. No to ruszamy wpierw robimy miejsce na wodę (jakieś zagłębienie) i budujemy tam kwadrat o wymiarach takich samych jak zagłębienie (może różnić się wysokością, lecz wtedy musimy się upewnić, czy dół naszego kwadratu lub prostokąta leży równo na końcu zagłębienia - muszą być na tej samej linii jak na przykładzie:



w innym przypadku wodą zalane będzie całe pomieszczenie) następnie wybieramy jakąś teksturę dla wody i naciskamy , a z menu wybieramy water. W tej chwili mamy teksturę wody, i miejsce które będzie nią zalana, lecz musimy jeszcze dodać informację, że to miejsce ma zachowywać się jak woda. W rzeczywistości nie jest to takie trudne jak się wydaje z przeczytanego przed chwilą tekstu. Koniec teorii, zabieramy się do dzieła. Klikamy na i wybieramy z menu które się pojawiło INFO, następnie na ZONE INFO i w końcu dwukrotnie klikamy na WATER ZONE. Teraz minimalizujemy ACTORS CLASSES, i (w widoku 3D) i klikamy prawym przyciskiem myszy na spód tego zagłębienia, gdzie ma być woda, z menu kontekstowego wybieramy Add WaterZone Here. Wyglądać to morze np. tak:



Woda i sheet

     Powyższa metoda działa zawsze, jednak są momenty, gdy jej stosowanie nie będzie się opłacać. Weźmy na przykład otwarty teren z jeziorkiem, które posiada nieregularna linie brzegową. Oczywiści jak się chce, to bez problemu można wodę zrobić powyższą metodą (dla chcącego nic trudnego), ale po co się męczyć, gdy można to zrobić zupełnie inaczej? Za pomocą jednego kliknięcia myszką. Zatem zaczynamy. Zakładam, że masz już zagłębienie, w którym chcesz dać wodę. Stwórz sheeta (AddSpecial[/b] (). Teraz w okienku, które się pojawiło:


zaznacz następujące opcje: w Flags - Transculent, Zone Portal oraz 2 Sided; w Solidity zaś ustaw Non-Solid. Naciśnij OK i wstaw ZoneInfo.

Wodospad


     Niezwykle ciekawy efekt. Zbuduj pomieszczenie o parametrach powiedzmy: szerokość - 256, wysokość - 256, długość - 512. Następnie w którejś części ustaw dobudówkę 256x256x256, wstaw światła z efektem Water Shimmery oraz playerstarta. Następnie poniżej "dobudówki" postaw wgłębienie i zapełnij je wodą. Teraz otwórz plik tekstur genfluid.utx a w nim, w grupie water znajdź teksturę waterfall. Teraz zbuduj pionowego (Axis: AX_XAxis/AX_YAxis) sheeta o parametrach wysokość - 512, szerokość - 128 (tak, aby dotykał lustra wody). Następnie nadaj mu teksturę waterfal, i zeskaluj odpowiednio (zakładka Aligment w Surface Properties: U: 2, V: 23. Teraz przejdź do zakładki Flags (ciągle Surface Properties) i zaznacz V-Pan (spowoduje to przesówanie sie tekstury w dół). Teraz z Actorsow dodaj AmbientSound (grupa Keypoint) i daj mu dźwięk wodospadu (AmbOutside.Looping.Falls2). Pozostała jeszcze jedna rzecz. Wstaw 4 generatory dymu (Smoke Hose) i ustaw im parametry wielkości dymu na 3 (przeczytaj dokładnie lekcję Dym). To tyle, korzystając z tej wiedzy, możesz dać wodospad na jakieś ze swoich map.

 
Odpowiedz z cytatem

_________________

personal wiki
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora Numer GG Tlen
   Forum turniej.unreal.pl Strona Główna -> Artykuły -> O UnrealED
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

 Further options
 Wszystkie czasy w strefie GMT
Strona 1 z 1
 
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dołączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać plików na tym forum
Wyświetl posty z ostatnich:   
 

turniej.unreal.pl Kanał RSS tematu 
PicLens 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Illusion template v.1.0.2 © Jasidog.com
Powered by phpbb, copyright the phpbb group Template by jasidog.com