Transform Type-In


          Teraz trochę z innej beczki. Cały czas są modyfikacje więc teraz mała odskocznia. Niektórzy z was natkneli się pewnie wykonując jakiś tutorial z czymś takim jak: " ustaw źródło światła w punkcie X: -10, Y: 40, Z: 75". Dalej nie jest wyjaśnione jak to zrobić bo gość który pisał ten tutorial myślał że robi go już ktoś obeznany z maxem. W ten sposób możemy ustawić bardzo precyzyjnie np. w/w źródło światła i jego cel. Do tego celu służy nam opcja Transform Type-In.

          Zresetuj maxa i narysuj sobie światło typu Target spot w oknie Front. Coś tak jak poniżej

          Teraz w menu Tools, znajdź opcję Transform Type-In i kliknij. Pokaże się takie okienko:

          Następnie kliknij w źródło światła i wciśnij przycisk Select and Move ( zaznacz i porusz ).

          W oknie Transform Type-In powinny się pokazać aktualne parametry położenia naszego źródła światła. Teraz wystarczy tylko wpisać żądane położenie i to wszystko. Parametry wpisujemy w ramkę Absolute World. W sekcji Offset Screen można dokonać przesunięcia o dowolną wartość. Należy jednak uważać przy dokonywaniu zmian w sekcji offset. To że zostaną uwzględnione wartości przesunięcia nie znaczy że obiekt będzie się tak samo zachowywał przy wpisywaniu parametrów położenia. Spróbuj np. zmienić wartość Y dla offset a zobaczysz że zamiast przesunięcia zmieni się wielkość HotSpot, ale nie ta z zakładki Modify, która pozostanie stała.

          Jest jeszcze jedna sekcja Look At. Opcją Dolly możemy robić jakby zoom całego światła a opcją roll, możemy nim obracać wokół własnej osi.

          Teraz jak już znajdziesz gdzieś taki problem że trzeba będzie precyzyjnie ustawić światło to wiesz już jak to zrobić.


Poprzednia funkcja
Spis funkcji
Następna funkcja