Tym razem zajmiemy się modyfikatorem NOISE . Za jego pomocą możemy zrobić np. falującą flagę na wietrze , prosty teren , wodę i inne . Na samym początku zacznię od przedstawienia listy modyfikacji NOISE . Poniżej widzimy całą listę modyfiklacji :
W części górnej listy znajduje się sekcja Noise z następującymi parametrami :
Seed - tą opcją możemy ustawić pozycję obiektu po włączeniu opcji animate
Scale - tą opcją możemy ustalić wielkość modyfikatora w skali .
Zaznaczając opcję FRACTAL mamy do wyboru dwie kolejne istotne funkcje . Pierwsza z nich :
Roughnes - służy do ustalenia kanciastości obiektu
Iterations - tą opcją możemy wygładzać modyfikacje
Następna w kolejności jest sekcja STRENGHT . Tutaj właśnie ustawiamy wysokość , szerokość i
głębokość nałożonej modyfikacji .
Ostatnia sekcja to ANIMATE . Możemy po jej włączeniu zobaczyć jak faluje nałożony modyfikator . Ta
opcja może się przydać np gdy robimy obiekty falujące jak flaga .
Teraz mała demonstracja w jaki sposób działa modyfikator noise . Stwórz dowolny obiekt i nie twórz
dla niego żadnych złożonych powierzchni tzn. nie ustawiaj dla niego ilości wielokątów składających
się na płaszczyznę . Przejdź na zakładkę Modify i wybierz Noise . Przed zrobieniem czego kolwiek
obiekt zaznaczy się ramką .
Następnie rozwiń listę modyfikatorów i zmień noise na box czy inny
obiekt który modyfikujesz . Z większ teraz ilość płaszczyn elementarnych obiektu modyfikowanego .
Powinieneś zauważyć że obiekt który modyfikujesz nabiera kształtów . Dzieje się tak dlatego że dla
jednej płaszczyzny trudno jest popyginać obiekt w ten sposób a tak im więcej płaszczyzn tym obiekt
jest gładszy i bardziej powyginany jak obok .
Dla modyfikacji obiektu z jedną płaszczyzną czyli bez żadnych modyfikacji poza noise wygląda tak:
![]() |
![]() |
![]() |