Spray


          Spray jest to system cząstek za pomocą których możemy wykonywać wiele ciekawych efektów takich jak, fontanna, wodospad, dym, strumień iskier itp. Dzisiaj postaram się omówić właśnie ten obiekt.

          Obiekt Spray znajdziesz na zakładce Create. Z rozwijanej listy wybierz Particle System i wciśnij przycisk Spray. Teraz utwórz w oknie TOP nasz obiekt o dowolnym rozmiarze ale nie do przesady. Żeby zobaczyć jak on wygląda , przewiń pasek animacji do 30 klatki i w oknie Perspective zobaczysz strumień cząstek emitowanych przez Spray. Poniżej przedstawiam szczegółowy opis tego obiektu.

Viewport Count - ilość cząsteczek które mają być wyświetlane ale nie renderowane.

Render Count - ilość cząsteczek które będą renderowane.

Drop Size - rozmiar cząsteczek.

Speed - szybkość z jaką poruszają się cząsteczki.

Variation - współczynnik rozszerzenia się zakresu pola na które padają cząsteczki, zwiększenie powoduje nieregularne "rozbryzgiwanie się" cząsteczek.

Drops, Dots, Tics - tu wybieramy sobie jak nasze cząsteczki mają wyglądać przy pracy.

Tetrahedron - cząsteczki będą renderowane jako stożki, ta wartość jest brana pod uwagę przy renderingu.

Face - cząsteczki będą renderowane jako kwadraty, jeżeli nakładasz mapę np. Noise (np. tworzysz dym ) to właśnie najlepiej używać tego ustawienia. Obszary które mają być przeźroczyste lepiej się rozkładają na właśnie tym ustawieniu niż na tetrahedron, głównie po to jest ta opcja.

Start - moment w którym obiekt Spray zaczyna emitować cząsteczki. Wartości mogą być dowolne nawet ujemne.

Life - długość życia cząsteczek, po 30 klatkach jak jest standerdowo ustawione cząsteczka poprostu zniknie.

Bith rate - możemy sobie ustawić odstęp pomiędzy cząsteczkami, tak żeby się cyklicznie pokazywał emitowany strumień.

Constant - jeżeli jest odznaczone to możemy używać w/w opcji.

Width, Length - rozmiar emitera cząsteczek, ustaw taki rozmiar jaki jest on Ci potrzebny, jeżeli ustawisz za duży lub za mały efekt może być niezbyt zadowalający.

Hide - można ukryć emiter cząstek jeżeli nam przeszkadza.

          To na tyle o samym obiekcie Spray. Ten obiekt jest jednak bardzo prosty. Dla lepszych wyników możesz użyć pluginu Particle+ lub innych emiterów takich jak Super Spray. Są bardziej rozbudowane w opcje a to co omówiłem będzie w każdym z nich.


Poprzednia funkcja
Spis funkcji