Przed przystąpieniem do nowego ćwiczenia należy zresetować system 3D Studio. Pozwala to ustawić domyślne parametry programu. Jeśli przed przystąpieniem do ćwiczenia wykonywałeś jakąś pracę, przed resetowaniem zapisz ją na dysk. Jeżeli dopiero uruchomiłeś program, resetowanie jest niepotrzebne. Aby zresetować 3d Studio należy z menu File wybrać polecenie Reset. Pojawia się komunikat ostrzegający, że program zostanie zresetowany. Potwierdzamy zamiar resetowania kliknięciem na klawisz YES.
Dzięki zresetowaniu programu 3D Studio MAX będziesz miał pewność, że rozpoczynasz ćwiczenie od tego samego momentu, który opisuje instrukcja.
Aby zobaczyć ostateczny wynik praczy należy zrenderować scenę. Aby ustalić parametry renderingu należy wykorzystać polecenie Render... znajdujące się w górnym menu Render. Po jego wybraniu wyświetlone zostaje okno zawierające najczęściej wykorzystywane parametry (rysunek 1).
W polu Time Output okna parametrów renderingu możemy wybrać do renderingu określone ujęcie animacji. Może to być pojedyncze ujęcie (Single), aktywny segment czasowy (Active Time Segment), wybrany zakres czasowy animacji (Range) albo pewna liczba dowolnie wybranych ujęć (Frames). Gdy renderujemy aktywny segment czasowy albo wybrany zakres czasowy, możemy dodatkowo zdecydować się na rendering z opcją Every Nth Frame. Renderowane są wtedy nie wszystkie ujęcia z danego odcinka animacji, lecz ujęcia rozłożone w określonych odstępach, przykładowo, co dziesiąte ujęcie animacji. Może to być przydatne, gdy chcemy zrenderować krótki podgląd animacji, dający pojęcie o przebiegu akcji.
Przycisk Files... znajdujący się w polu Render Output służy do ustawienia parametrów zapisu zrenderowanej sceny na dysk. Po jego wciśnięciu pojawia się okno Render Output File. Umożliwia ono wybranie dysku i katalogu w którym ma być zapisana scena, nadanie nazwy pliku oraz wybranie formatu w jakim ten plik będzie zapisany. Jeżeli renderujemy animację najlepiej zapisać ją w formacie AVI File (*.avi) lub MOV Quick Time File (*.mov), natomiast do renderowania scen statycznych najlepszy jest format JPEG File (*.jpg).
Po ustawieniu wszystkich parametrów klikamy przycisk Render.
Renderowanie możemy również rozpocząć klikając jedną z trzech ikon znajdujących się po prawej stronie na pasku zadań (gdyby nie były widoczne należy umieścić kursor myszy nad nieaktywnym obszarem paska zadań - kursor przyjmie kształt dłoni - i przy wciśniętym lewym klawiszu myszy przeciągnąć go w lewo).
3D Studio Max pozwala określić na kilka sposobów, jaka część sceny zostanie zrenderowana. Opcje renderingu możemy wybrać z listy umieszczonej w prawej części paska narzędziowego (rysunek 2). Możemy zrenderować cały widok okna (View), wybrany obszar okna (Region), powiększenie wybranego obszaru okna (Blowup), oraz wyselekcjonowane obiekty (Selected).