Tworzenie obiektów jest bardzo proste oczywiście tych podstawowych . Aby narysować taki zwykły prostokąt należy :
Najlepiej jak taki prosty obiekt stworzymy sobie w oknie widoku z perspektywy . narysowany prostopadłościan , w przeciwieństwie do innych okien ma wszystkie płaszczyzny w kolorze . Żeby to zmienić należy :
Powinieneś zobaczyć zwykłą siatkę obiektu . Jeżeli to już umiesz to teraz trochę więcej o samym tym obiekcie . Przy tworzeniu dowolnego obiektu wraz z nim tworzy się menu w zakładce Modify w którym możemy określić ilość składowych elementów dla naszej siatki . Po co zwiększać ilość elementów . Ano np. taki obiekt jak SPHERE ma tylko 16 płaszczyzn składowych i w renderze wygląda strasznie kanciasto . Gdy zwiększymy ilość powierzchni elementarnych , zwiększamy gładkość powierzchni . Posłużmy się jednak naszym pudełkiem . Gdy już masz gotowy obiekt , przejdź na zakładkę MODIFY i przeciągnij na sam dół . Widzisz to co na rysunku obok
Najważniejsze to:
Poniżej są opcje do ustawiania ilości płaszczyzn elementarnych obiektu .
A tak wygląda nasz obiekt ze zmienioną ilością płaszczyzn .
Zanim zmienisz ilość płaszczyzn dla danego obiektu , musisz się najpierw zastanowić do czego tą figurę chcesz wykorzystać . Jest to bardzo ważne ponieważ można utworzyć obiekt który będzie miał małą złożoność i będzie przykładowo potrzebował 10x10x5 płaszczyzn jak tu albo to samo ale z większą ilością płaszczyzn 100x100x50 . Jest to dobre jeżeli obiekt musi być idealnie gładki lub mapowanie wymaga nałożenia map na wybrane płaszczyzny i wiele innych przyczyn . Jeżeli nie zależy nam na tym należy stosować jak najmniejszą ilość płaszczyzn ponieważ obiekt w trakcie renderu jest bardzo skomplikowany i można sobie trochę poczekać na żądany efekt .
![]() |
![]() |
![]() |