MeshSmooth


          MeshSmooth - smukła siatka , wygładzenie czy coś w tym rodzaju. Ten modyfikator jest bardzo ciekawym elementem (jak zresztą wszystkie inne) w maxie . Za jego pomocą możemy z kanciastej figury zrobić bardzo ładnie wyglądający element . Dla przykładu zamieszczam dwa rysunki . Ten pierwszy kanciasty jest tym samym elementem co ten poniżej ale jest już po operacji dzięki MeshSmooth .



          Mam nadzieję że dobrze to zilustrowałem bo teraz trochę omówimy sposób nakładania MeshSmooth. Najpierw musimy zrobić sobie element np. taki jak poniżej. MeshSmooth ma to do siebie że kożysta z powierzchni modelu i dokłada swoje więc jest to wskazane aby dany element miał tyle powierzchni ile potrzeba tzn. lepiej zrobić ich jak najwięcej aby zminimalizować poziom nakładanej modyfikaji ale o tym za chwilę. zrób sobie taki przykładowy element.


          Jest to zwykły prostokąt ze zwężonymi ścianami . Wystarczy nam narazie tyle powierzchni na ile go podzieliliśmy. Teraz wejdź na zakładkę Modify i naciśnij przycisk more.. . Rozwinie on listę z modyfikacjami. Znajdź tam MeshSmooth i zatwierdź . Powinna włączyć się nowa opcja do listy modyfikacji a element który był kanciasty, trochę się powinien zmienić. Oznacza to że modyfikacja została poprawnie nałożona. Jednak nie zadowala nas ten widok bo element jest nadal kanciasty. Poniżej przedstawiam tą zakładkę z modyfikacją i omówię te elementy które będą potrzebne do wygładzenia naszego modelu.

          Znajdź teraz sekcję Iterations. Jest tam sekcja leweli wygładzenia elementu. Element zawsze zaczynamy wygładzać od tej najmniejszej wartości 1. Ja zmieniłem tą wartość na 2 i uzyskałem całkiem dobrze wyglądający i gładki model. Zauważ teraz jak bardzo zwiększyła się ilość powierzchni elementarnych dla twojego modelu. Jest to jakieś 2 do 3 razy więcej elementów i czas renderingu się znacznie może wydłużyć więc jest bardzo ważne aby przed nałożeniem modyfikacji jak najbardziej zminimalizować ilość powierzchni do wygładzenia.

Smooth Result - znajdziesz tą opcję poniżej w sekcji Surface Parameters. Standardowo jest ona wyłączona więc warto jest ją włączyć na samym początku, daje lepszy efekt wygładzenia.

MeshSmooth - w tej sekcji jest sporo ciekawych opcji np. Strenght - możesz dzięki niej regulować siłę wygładzenia powierzchni tu musisz sam dobrać sobie wartości tak jak dla dwóch pozostałych czyli Relax Value - bardziej zacieśnia siatkę dając lepsze efekty wizualne i Sharpnes - ostrość, tu ustawiasz jak bardzo widoczne mają być powierzchnie efekt tego zobaczysz jak ustwisz na najmniejszą wartość. Ostatnia ważna opcja to wybór rodzaju powierzchni czy ma być trójkątem czy kwadratem. Tu trudno powiedzieć która jest lepsza to zależy od modelu.

Quad Output - jest to jeszcze jedna opcja która nam pomoże uzyskać pożądany efekt, z resztą funkcji musisz sobie pokombimować najważniejsze są omówione.


Poprzednia funkcja
Spis funkcji
Następna funkcja