Kolejna lekcja i kolejny opis . Tym razem zajmiemy się zakładkę modyfikacji Modify . Aby zobaczyć poszczególne opcje których możemy użyć żeby zmodyfikować obiekt należy najpierw go stworzyć . Zaczniemy od zrobienia obiektu BOX , w dowolnym oknie . Następnie przejdź na zakładkę Modify . Zakładkę Modify załączyłem w tekście .
Żeby móc używać
tych opcji , obiekt musi być zaznaczony w przeciwnym razie nie będzie można dokonać żadnej modyfikacji .
Przedstawię teraz kilka funkcji których będziemy dosyć często używać przy modyfikacji obiektów :
Edit Mesh - edycja siatki . Za pomocą tej opcji możemy obiekt zdeformować używając modyfikatora
Vertex , możemy go wytłoczyć za pomocą opcji Face .
Bend - jest to opcja do wyginania obiektów . Można dokonać wygięcia dla całego obiektu jak i dla
danego jej fragmentu .
Twist - skręcanie . Tego modyfikatora możemy użyć np. gdy chcemy stworzyć świecę lub gwint .
Noise - Tego rodzaju modyfikator możemy użyć aby uzyskać nierówność na powierzchni np. możemy zrobić
wodę .
To są na razie niektóre funkcje których będziemy używać przy tworzeniu naszych scen . Więcej ich
znajdziesz po wciśnięciu przycisku More.. . Żeby opcja którą chcesz przypisać do obiektu była na
liście razem z przyciskami , musisz wcisnąć przycisk dodać przycisk , zaznaczyć go ,
wybrać z listy interesującą nas opcję i przypisać ją dla pustego klawisza . W ten oto sposób
omówiłem kilka funkcji które są najczęściej używane , no i jeszcze kilka innych ale o tym później .
Jak chcesz to możesz popróbować modyfikować obiekty . Po prostu stwórz dowolny obiekt , wybierz
opcję i kombinuj .
![]() |
![]() |
![]() |