W celu zrobienia piłki należy w menu Create wybrać opcję Extended Primitives i w oknie Object Type zaznaczyć obiekt Hedra. W ustawieniach dla naszego obiektu wpisujemy: Family - Dodec/Icos, Parameters - P: 0,35 ,Q: 0,06, Vertices - Center&Sides (rysunki 1, 2).
![]() Rysunek 1 |
![]() Rysunek 2 |
Następnie przechodzimy do menu Modifier, naciskamy klawisz More... i z listy modyfikacji wybieramy Spherify Modifier. Obiekt jest coraz bardziej podobny do piłki, ale jest jeszcze nieco "kanciasty". Aby usunąć tę usterkę, z listy modyfikacji wybieramy Smooth Modifier i zaznaczamy opcję Auto Smooth. Aby dodać teksturę uaktywniamy okno Material Editor i naciskając klawisz Standard w otwartym oknie wybieramy opcję Multi/Sub - Object.
![]() Rysunek 3 |
W zakładce Basic Parameters ustawiamy: Number of Materials - 3. Pierwszemu i drugiemu materiałowi nadajemy kolor biały, natomiast trzeciemu czarny (rysunek 3). Przeciągamy myszką uzyskaną teksturę na piłkę.
Teraz zapisz pracę na dysk i zrenderuj scenę.
Tak wygląda końcowy efekt naszej pracy:
Tutaj znajduje się plik 3D Studio MAX: files05.zip (6 KB)