Ten rodzaj modyfikacji jest bardzo wygodnym nażędziem . Za jego pomocą możemy
dokonać wielu modyfikacji na gotowych obiektach a przy normalnym tworzeniu czasem może okazać się
tak że , lepiej jest użyć tej modyfikacji niż tworzyć model od początku o bardziej skomplikowanych
kształtach . Tą modyfikację możemy użyć np. przy tworzeniu książki , owoców , roślin i innych rzeczy .
Tak czy inaczej spróbuję przedstawić w jak prosty sposób możemy używać tego modyfikatora .
Posłużymy się zwykłym walcem o parametrach które są poniżej na rysunku
Po ustawieniu tych parametrów , wybieramy zakładkę Modify . Nad przyciskami z gotowymi modyfikacjami
są dwa przyciski jeden z nich to Moore..
Gdy wybierzemy tą opcję ukarze się nam okno z dostępnymi modyfikacjami . Należy odszukać modyfikator
FDD 4x4x4 i zatwierdzić .
Powinna nam się utworzyć nowa lista dla naszej modyfikacji . Aby dokonywać modyfikacji na obiekcie należy wcisnąć opcję SUB-OBJECT
Zaświecą się nam na żółto wszystkie punkty których możemy użyć do modyfikacji
Modyfikacji dokonujemy w zwykły sposób po przez zaznaczanie wybranego przez nas punktu i przeciąganie go w dowolną stronę , możemy też używać opcji skalowania i wszystkiego co może się nam okazać pomocne przy modelowaniu . poniżej przedstawiam kilka modyfikacji walca . Po krótkim zastanowieniu się , można by z efektu końcowego stworzyć cebulę , wystarczy dodać liście i trochę tekstur .
Na koniec proponuję przećwiczenie tej modyfikacji na różnych obiektach , daje ona naprawdę duże możliwości .
![]() |
![]() |
![]() |