W bocznym menu Create wybieramy i tworzymy obiekt Box. W zakładce Parameters wpisujemy wartości: Lenght: 200, Width: 200, Height: 20, Lenght Segs: 32, Width Segs: 32, Height Segs: 1; (rysunek 1).
![]() Rysunek 1 |
Następnie przechodzimy do menu Modifier, i tam wybieramy modyfikację Noise. Wokół stworzonego przez nas prostopadłościanu pojawia się pomarańczowe gizmo modyfikacji.
W parametrach modyfikacji Noise wpisujemy wartości: Seed: 0, Scale: 15, natomiast w parametrach Strenght: X: 10, Y: 5, Z: 5, oraz zaznaczamy opcję Animate Noise (rysunek 2). Poprzez zmianę kształtu gizma modyfikacji nasz prostopadłościan staje się coraz bardziej podobny do tafli falującej wody.
![]() ![]() Rysunek 2 |
Z górnego menu wybieramy przycisk
Move i trzymając wciśnięty klawisz SHIFT,
lewym przyciskiem myszy klikamy na stworzonym przez
nas Box'ie. W ten sposób otrzymujemy kopię
o nazwie Box 02.
W menu Modifier dla Box 02
w modyfikacji Noise wpisujemy wartość 100
dla parametru Seed. Aby nasza tafla wody
wyglądała realistycznie należy ją odpowiednio ustawić.
Najpierw zaznaczamy Box'y następnie w górnym menu
klikamy na przycisk
Select and Rotate i obracamy naszą
powierzchnię względem osi X, tak aby uzyskać taki
oto rezultat (rysunek 3).
![]() Rysunek 3 |
![]() Rysunek 4 |
Teraz klikając na przycisk
Play możemy oglądać falującą powierzchnię wody.
Aby nadać wodzie teksturę wybieramy ikonę
Material Editor i w zakładce
Basic Parameters określamy kolory:
Diffuse - ciemny niebieski,
Specular - biały, oraz parametry odbicia
światła takie jak: Shinnes: 75 i
Shin.Strenght: 100 (rysunek 4). Aby woda
przybrała ustalony kolor przeciągamy myszką próbkę
materiału na jej powierzchnię. W menu Create
klikamy ikonę Lights i wciskamy przycisk
Omni. W widoku Front umieszczamy kilka
źródeł światła (rysunki 5,6).
![]() Rysunek 5 |
![]() Rysunek 6 |
Nałóż tło analogicznie jak w ćwiczeniu 4 (zamiast bitmapy Sky.jpg, zastosuj - Sunset90.jpg). Zapisz pracę na dysk i zrenderuj scenę.
Tu znajduje się końcowy efekt naszej pracy: final08.zip (3,15 MB, 640x480, 3s)
Tutaj znajdują się tekstury oraz plik 3D Studio MAX: files08.zip (47 KB)