![]() |
![]() |
![]() Rysunek 1 |
![]() Rysunek 2 |
Teraz przytniemy róg naszej dyskietki. Wybierając w menu Create/Shapes/Line rysujemy czworokąt, który przecina naszą dyskietkę w miejscu, w którym chcemy odciąć róg (rysunek 3). Następnie przechodzimy do menu Modiffy, wciskamy przycisk Extrude i zwiększamy parametr Amount do 5, po czym wracamy do menu Create i w Compound Objects używając opcji Boolean 2, przycinamy róg dyskietki w sposób jaki czyniliśmy to wcześniejszymi otworami. Aby nasza dyskietka wyglądała realistycznie, musimy również za pomocą opcji Boolean 2, wyciąć dwa otwory na dole w sposób taki jak powyżej (rysunek 4).
![]() Rysunek 3 |
![]() Rysunek 4 |
Teraz zajmiemy się tworzeniem tekstury dla naszej
dyskietki. W tym celu otwieramy okno
Material Editor, naciskamy przycisk
Standard i wybieramy Multi/Sub Object.
W Numbers of Materials wpisujemy 2, naciskamy
przycisk Material # 25 (Standard) i w zakładce
Maps zaznaczamy opcję Diffuse.
Następnie klikamy na podłużny przycisk None,
w oknie które się nam pokazało wybieramy Bitmap
i potwierdzamy OK. W zakładce Bitmap Parameters
naciskamy przycisk Bitmap: i wybieramy
dyskfront.jpg. Teraz naciskamy dwukrotnie
przycisk
Go to Parent. Powtarzamy powyższą czynność
z przyciskiem Material # 26 (Standard) lecz
tym razem wgrywamy bitmapę dyskback.jpg.
![]() Rysunek 5 |
Naszą teksturę (rysunek 5) za pomocą myszki nakładamy na dyskietkę. Zaznaczamy dyskietkę i przechodzimy do menu Modiffy, po czym naciskamy przycisk UVW Map i w parametrach mapowania zaznaczamy opcję Box. Efekt końcowy przedstawiają rysunki 6 i 7.
![]() Rysunek 6 |
![]() Rysunek 7 |
Wykorzystują wiadomości z ćwiczenia 7 utwórz animację w której nasza dyskietka będzie obracać się jednocześnie wokół dwóch osi.
Tu znajduje się końcowy efekt naszej pracy: final09.zip (2,30 MB, 640x480, 3s)
Tutaj znajdują się tekstury oraz plik 3D Studio MAX: files09.zip (71 KB)