Artykuly - [UE1] Kompresja S3TC by Raven dnia: 14 Grudzien 2007, 14:01
     Wraz z Totally Unreal zostaly wypuszczone tekstury w wysokiej rozdzielczosci. Oferowaly one ogromna liczbe detali (w porownanió do standardowych), bez spowalniania gry. Oprócz oczywistych zalet, jest takze powazna wada - stworzenie tekstury z flaga masked jest niezwykle utrudnione. W tej chwili bardzo duzo nowych modów wykozystuje wlasnie ta technologie - S3TC.

     Wbrew pozorom do stwozenia pliku .utx zawierajacego tekstury w wysokiej rozdzielczosci, nie potrzeba jakis skomplikowanych narzedzi - wystarcza odpowiednio spreparowane pliki utx, oraz komenda ucc mergedxt.

     Zacznijmy od poczatku. Wpierw w jakims miejscu na dysku nalezy stwozyc TRZY katalogi:

Nastepnie niezbedne jest wlasciew stworzenie plików utx. Pierwszy plik MUSI posiadac tekstury w niskiej rozdzielczosci (pcx 8bit). Zapisz go w katalogu low. Potem nalezy stwozyc plik utx z teksturami w wysokiej rozdzielczosci (bmp 24bit). W tym momencie nalezy pamietac o tym, ze OBA PLIKI MUSZA MIEC TA SAMA STRUKTURĘ GRUP, TE SAME NAZWY TEKSTUR WEWNATRZ! W skrócie - jedyna róznica pomiedzy nimi ma byc wielkosc zapisanych wewnatrz tekstur. Taki plik nalezy zapisac w katalogu high. Gdy juz mamy zrobione odpodiwdnie pliki utx, nalezy wywolac komende ucc mergedxt.

Kod:
 ucc mergedxt <katalog z tex w niskiej rozdzielczosci> <katalog z tex w wysokiej rozdzielczosci> <katalog gdzie znajda sie tekstury S3TC>


np.

Kod:
 ucc mergedxt c:\low c:\high c:\merged


Powyrzsza komenda polaczy pliki utx z obu katalogów - w jeden. W momencie, gdy komputer nie bedzie mógl obsluzyc tekstur S3TC - zostana uzyte ich mniejsze wersje.

     Importowanie tekstur
     Maksymalny rozmiar tekstury to 4096x4096 w 24-bitowej palecie kolorów. Podczas importowanie warto zaznaczyc, aby UED zimportowal tekstury z mipmapami. Tekstury skompresowane do S3TC doskonale nadaja sie takze jako skiny.