Artykuly - [UE1] Szerzej o MyLevel by Raven dnia: 25 Listopad 2007, 21:38
Pliki .unr jak wiadomo moga zawierac rózne rzeczy od tekstur poprzez meshe do skryptów. Wypuszczajac swoja mape, mozesz zwyczajnie zamiast wraz z nia wypuszczac tysiac róznych plików, wszystko umiescic bezposrednio w mapie. W tym króciutkim arcie pokaze jak to zrobic.

Przed zapisaniem mapy, upewnijcie sie, ze wstawiliscie wszystko, co zimportowaliscie do MyLevel na do mapy. Wynika to z natury tego stworzenia :). Otóz MyLevel nie przechowuje niczego, co nie jest dodane bezposrednio do mapy, zatem jesli przed zapisaniem mapy nie wstawiliscie jakiejs tekstury na scianie, to po ponownym uruchomieniu mapy jej nie znajdziecie :). Najlepiej zrobic oddzielne pomieszczenia i tam wszystko powstawiac.

Tekstury
Umieszczanie tekstur w pliku .unr jest niezwykle proste. Importujemy zwykla teksture tak jak zawsze, lecz w polu Package wpisujemy MyLevel. Reszte mozna wypelnic dowolnie. Takiej paczuszki tekstur NIE zapisujemy! Zostanie ona dolaczona do mapy w momencie jej zapisania.

Dzwieki
Tutaj sprawa jest troche bardziej skomplikowana. Wpierw upewnij sie, ze plik z dzwiekami nie jest zaladowany do UnrealED. Nastepnie w linii komend wpisz cos takiego:

obj load file=..\Sounds\plik.uax package=MyLevel

wpisujac zamiast plik.uax nazwe pliku z dzwiekami. Nastepnie otwórz ten plik, w momencie próby urzycia któregokolwiek z dzwieków zamiast sciezki: 'plik.dzwiek' zobaczysz cos takiego: 'MyLevel.dzwiek'. Zapisz mape.

Unreal Script
Sprawa równie skomplikowana co w przypadku dzwieków :) Otwórz edytor i wstaw w jakims malym pomieszczeniu wszystkie actorsy, które zamierasz uzyc na mapie, a które pochodza z pliku .u, który chcesz zimportowac do pliku .unr, skopiuj je (zaznacz wszystkie i daj copy) i wywal z mapy. Ponownie uruchom edytor, wgraj mape i w linii komend wpisz cos takiego:

obj load file=plik.u package=MyLevel

Znowu, zamiast plik.u wpisujemy nazwe naszego. Teraz wystarczy wkleic te actorsy, które skopiowalismy, i ustawic je na mapie.

Aktualizacja skrytpów
Tutaj bedzie prosto :). Otwórz mape, i kliknij dwa razy na skrypt, który chcesz aktualizowac. Usun caly kod i na jego miejsce wstaw nowy. Teraz kliknij CompileChanged, poczekaj az edytor wszystko przekompiluje i zapisz mape.

Tekstury - sposób drugi
Oczywiscie tekstury mozna importowac mieszanym sposobem :). Mozna tak robic, gdy z paczki 70 tekstur uzylismy ze 20 i nie chce nam sie dawac ani calej paczki (strata miejsca) ani klikac na kazda teksture i ja zamieniac na ta z MyLevel (za duzo roboty:)). Wtedy kopiujemy cala mape do schowka (Edit/Select All Actors a nastepnie Edit/Copy) i restartujemy edytor. Teraz, nalezy pamietac, ze skopiowaniu ulegla jedynie geometria i ustawienie przedmiotów, jesli czesc actorsów/tekstur znajdowala sie w MyLevel to nalezy je zimportowac na nowo. Nalezy tez otworzyc wszystkie te tekstury (np. Anctient.utx, UTTech.utx, itp.), które uzylismy na mapie, a których nie chcemy w MyLevel. Po tych zabiegach importujemy plik .utx nastepujaca komenda:

obj load file=..\textures\plik.utx package=MyLevel

Jedyne co nam w tej chwili pozostalo do zrobienia to wklejenie mapki (Edit/Paste), zrebuildowanie wszystkiego i zapisanie wyniku naszej pracy.