Artykuly - [UE1] Dokladne cienie by Raven dnia: 25 Listopad 2007, 22:26
Ostatnio przegladajac fora na UnrealSP.org, znalazlem niezwykle ciekawy temat (http://www.hellscrag.net/phpBB2/viewtopic.php?t=969) mówiacy jak powiekszyc mape swiatlo-cieni w UT. No ale do rzeczy. Otóz nie da sie tego zrobic tradycyjnym metodami. Trzeba oszukac gre tak, aby dla tekstury o standardowych rozmiarach rysowala swiatlocien o wiele wiekszych rozmiarach (definiowanych przez nas). Zatem do dziela.

Zakladam, ze masz juz gotowa mape. Zrób zatem kopie uzywanych przez Ciebie tekstur; np. skopiuj plik .utx i nazwij inaczej, wyeksportuj je i zimportuj w innym package, wszystko jedno jaki sposób wybierzesz, wazne jest, abys na swojej mapie uzywal TYLKO tych tekstur z nowego package. Mówie tu oczywiscie o teksturach, na których chcesz wykorzystac lepsze cienie. Zaznacz zatem kazda z tych takstur i wejdz do ich opcji:



a tam w grupie Texture zwieksz Draw Scale.



Nie musi to byc dokladnie ta liczba, która ja wpisalem, ponizej masz zaleznosci:



rozmiar tex
DrawScale
lightmap
mnoznik

256x256
1
256x256
1

256x256
2
512x512
0.5

256x256
4
1024x1024
0.25

256x256
8
2048x2048
0.125

256x256
16
4096x4096
0.0625


Tak wiec wybrac mozesz dowolna cyfre, jednak pamietaj, nie zawsze potrzeba dawac tak wielkiego swiatlocienia, czasami wystarczy mniejszy, no i oczywiscie moze to troche spowalniac gre. No, ale przejdzmy dalej. Aby uzywac tego wspanialego swiatlocienia, musimy zrobic jeszcze kilka rzeczy. Wpierw, przeskaluj tekstury na scianach, aby wszystko ladnie wygladalo:



Oraz w tym samym oknie, odblokuj opcje High Shadow Detail:



I to tyle. Ponizej macie screeny tego, jak moze to wygladac: