Artykuly - [UE1] Pliki .umod by Raven dnia: 25 Listopad 2007, 23:05
Istnieja dwa sposoby, aby zrobic installera typu .umod. W pierwszym, wystarczy sciagnac program UMOD Wizard (obsluga banalna), w drugim zas, którym my sie zajmiemy, uzyjemy wbudowanej funkcji ucc master.
Dlaczego ten? Poniewaz zawsze warto go znac :). No ale przejdzmy do kursu. Zatem wpierw nalezy stworzyc dwa pliki, o IDENTYCZNYCH nazwach (powiedzmy MyModSE). Pliki te maja miec rozszerzenia .int oraz .ini, a znajdowac sie maja w katalogu system.

Plik INI
W pliku .ini mozna zdefiniowac kilka grup.

Grupa setup
np:

[Setup]
Product=My Mod
Language=int
Version=1
Archive=MyMod.umod
SrcPath=.
MasterPath=..
MasterPathUnrealGameContent=..
Requires=UTRequirement
Group=SetupGroup
Group=MMain
Group=MHelp
Tree=True
Visible=true

Grupa UTRequirement
np:

[UTRequirement]
Product=UnrealTournament
Version=436

Grupa SetupGroup
np:

[SetupGroup]
Copy=(Src=System\Manifest.*,Flags=3)
File=(Src=MyMod\help\MyMod.bmp")
File=(Src=MyMod\help\HELP.html")

Grupy Instalacyjne
np:

[MMain]
Visible=True
Optional=False
Selected=True
Selectable=False
Shortcut=PlayShortcut
File=(Src=MyMod\system\MyMain.u")
File=(Src=system\MyMain.int")
AddIni=UnrealTournament.ini,Core.System.Paths=../MyMod/System/*.u
AddIni=UnrealTournament.ini,Engine.Engine.Language=int
WinRegistry=HKEY_LOCAL_MACHINE\MyMod\%Product%\DisplayName=%LocalProduct%

[MHelp]
Visible=True
Optional=True
Selected=True
Selectable=True
File=(Src=system\ext.dll")

[PlayShortcut]
Template=%CommonProgramsPath%\%LocalProduct%\%Caption%.lnk
WorkingDirectory=%DestPath%\System
Command=%DestPath%\System\UnrealTournament.exe
Parameters=ini=MyMod.ini
Icon=%DestPath%\Help\Unreal.ico

Plik INT
To by bylo na tyle jesli chodzi o plik ini. Jednak do poprawnego skompilowania nalezy zbudowac takze plik .int, który takze jest podzielony na grupy.

Grupa Setup
np:

[Setup]
LocalProduct=Skaarj Evasion
ReadMe=MyMod\help\HELP.html
SetupWindowTitle=Install My Mod
AutoplayWindowTitle=Play My Mod
ProductURL=http://mymod.pl
VersionURL=http://mymod.pl/download
Developer=SET
DeveloperURL=http://mymod.pl/team
Logo=MyMod\help\MyMod.bmp

Grupa UTRequirement
np:

[UTRequirement]
LocalProduct=UnrealTournament
ProductURL=http://www.unrealtournament.com/
VersionURL=http://unreal.epicgames.com/
Developer=Epic Games, Inc.
DeveloperURL=http://www.epicgames.com/

Grupy instalacyjne


np:

[MMain]
Caption=My Mod Game
Description=install all game files

[MHelp]
Caption=My Mod Help
Description=install help

Grupa Shortcut


np:

[PlayShortcut]
Caption=Play MyMod

Kompilacja
Najwazniejsza czesc. Proces kompilacji ulatwi ponizszy skrypt .bat, który nalezy umiescic w katalogu system:

echo off
echo :: umod compiler ::
echo code by Raven

copy Manifest.ini OldManifest.ini
copy Manifest.int OldManifest.int

ucc.exe master MyModSE

del Manifest.ini
del Manifest.int

copy OldManifest.ini Manifest.ini
copy OldManifest.int Manifest.int

del OldManifest.ini
del OldManifest.int

Oczywiscie wszystkie nazwy mozna zmieniac, nalezy tylko zwracac uwage na wskazane zaleznosci.