O UnrealED - [UED2] 22 - Importowanie tekstur by Raven dnia: 05 Grudzien 2007, 17:03
     Tekstury musza miec rozmiar 32x32, 32x64, 32x16, 16x16, 128x128 (potegi liczby 2). Importowac mozna zarówno 24bitowe pliki bmp jaki i pliki pcx 256 kolorowa paleta. Róznice omówie przy okazji innego artykulu, tu bedzie sama zasada. Wiec otwórzmy Texture Browser , tam z menu File wybierzmy import, z okna które sie teraz pojawi w polu Plik typu: wybierzmy All Files. Teraz wybierzmy bitmape(y) (.bmp), która zimportujemy, zaznaczamy ja (je) i klikamy otwórz. Pojawi sie takie okno:

1) Package - cos jak nazwa pliku, musi sie ona zgadzac z nazwa pliku jaka nadamy plikowi podczas zapisu
2) Group - grupa do jakiej zostanie dodana tekstura
3) Name - nazwa tekstury
4) Masked - kolor czarny zostanie zamieniony na przeswitujacy, dobra opcja do robienia krat

     Kliknij teraz OK All, aby zimportowac tekstury. Na koniec z menu File wybierzemy Save, i zapisujemy plik pod taka nazwa, jaka zaproponuje nam edytor.

Efekty

W texture browser wybieramy z menu File opcje New

tam zaznaczamy opcje i klikamy na OK, wtedy pojawi sie takie oto okno:

     Na razie wejdzmy do texture browser (nie wylaczaj okna, które sie pojawilo po stworzeniu tekstury) i wybierzmy teksture, która chcemy zmienic. po tej czynnosci klikamy na menu (zalezy od tego co wybrales przy importowaniu tekstur w opcji Class) w moim przypadku WaterPaint, a tam na Source Texture, a nastepnie klikamy na Use w oknie, gdzie byl dotychczas czarny obraz, pojawi sie nasza tekstura, wtedy klikamy na Drop Type, z którego wybieramy odpowiedni efekt, i trzymajac Prawy Przycisk Myszy jezdzimy kursorem po teksturze.

Oto spis opcji w class:
- Fire Texture - tekstura ognia
- Ice Texture - tekstura lodu
- Scripted Texture - tekstura uzywana do ukazywania komunikatów
- Texture - tekstura zwykla
- Wave Texture - tekstura ruszajaca sie (??)
- Wet Texture - tekstura wody/padajacego deszczu