O UnrealED - [UED2] 23 - Interpolation point (cut-scenki) by Raven dnia: 05 Grudzien 2007, 17:07
     Zanim zabierzesz sie za robienie intra/cutscenki, zrób cala mape, gdzie toczyc bedzie sie akcja i rozplanuj wszystko dokladnie. Zaraz potem wstaw osobny pokuj (256x256x256) z czarnymi teksturami (w Botpack sa jakies). Tam wstaw obiekt PlayerStart, Trigger (na samym dole, pod PlayerStartem), oraz SpecialEvent. Triggera zlinkuj z SpecialEvent, tak aby ten pierwszy aktywowal SE. W tym drugim zas (SpecialEvent) w Opcjach, w grupie Object ustaw InitialState na PlayerPath, a w grupie Events jako Event wpisz Intro.




     Teraz w grupie Keypoint znajdz obiekt InterpolationPoint, i ustaw ich tyle ile bedzie potrzeba (jakies zmiany trasy kamery, itp.) tak, jak chcesz, aby poruszala sie kamera, za kazdym razem w Opcjach zmieniajac Tag (Events--]Tag) na Intro. Jest jeszcze jedna wazna rzecz. Mianowicie konfiguracja InterpolationPoint. Otwórz opcje pierwszego wstawionego obiektu (tego, który znajduje sie na poczatku sciezki kamery) na zakladce InterpolationPoint. Znajdziesz tam nastepujace opcje:


Porsze nie mylic ze soba GameSpeedModifier i RateModifier. O ile ten pierwszy zwalnia CALA gre, to ten drugi jedynie predkosc poruszania sie kamery po sciezce kamery. Teraz przejdz do nastepnego w kolejnosci InterpolationPoint i zmien w opcjach Position na 1. W trzecim na 2, itd. W ostatnim zas ustaw bEndOfPath na true i na sciezce daj teleporta do nastepnej mapy. Numeracja punktów zaczyna sie od 0 a konczy na ostatnim IP danej sciezki. Ostatnia rzecza jest ustawienie kamery (zaznacz kazdy z IP [w TopView] i obróc strzalke w te strona, w która ma obrócic sie kamera) i dodanie efektów. Aha, jeszcze jedno, jesli bawiliscie sie GameSpeedModifier, to pamietajcie, aby potem (w ostatnim InterpolationPoint) zmienic wartosc tej opcji na 1.