O UnrealED - [UED2] 0 - Wstep by Raven dnia: 21 Listopad 2007, 13:40
Na poczatek pare BARDZO waznych informacji. Pamietaj, ze bot ma wysokosc 82 uu (unreal units), wiec nie dawaj pomieszczen nizszych niz 82 uu. W widokach 2D, przesuwac przedmioty mozemy przy kombinacji klawisza Ctrl i Lewego Przycisku Myszy , obracac przy kombinacja klawiszy Ctrl i Prawego Przycisku Myszy kasowac zaznaczone przedmioty mozna klawiszem Delete, lub klikajac na jednym z nich Prawym Przyciskiem Myszy i z menu kontekstowego wybierajac opcje Delete. Mape nad która pracujesz zapisuj w katalogu o nazwie mapy np: DM-RP-Cryptic/DM-RP-Cryptic.unr, jezeli zmieniasz w zapisanej mapie sporo rzeczy, nie wiedzac, czy beda sie komponowac z cala mapa, dodaj do nazwy mapy liczbe np: DM-RP-Cryptic1.unr, DM-RP-Cryptic2.unr, itd. (wraz z iloscia zmian). Wtedy (jezeli masz duzo map) mozesz latwo zapanowac nad "balaganem" podczas robienia projektu. A gdy juz skonczysz mapke, przenies ja do katalogu maps w UT, a niepotrzebne kopie usun. Zaraz po uruchomieniu UnrealED, jego ekran powinien wygladac tak:
Jesli tak jest to zapraszam do dalszej lektury.
Teraz umieszcze opis wazniejszych rzeczy w programie:
No to po kolei zaczynamy od lewej:
- nacisniecie pierwszej ikony spowoduje utworzenie nowej mapy
- Znaczenia drugiej i trzeciej ikony nie musze chyba tlumaczyc
- czwarta i piata ikona (takie strzalki) to po prostu polecenia undo i redo (cofnij i powtórz)
- 6 (lornetka:)) to wyszukiwarka przedmiotów (na mapie)
- 7 to wybór przedmiotów (oryginalna nazwa to 'Actor Classes' lub 'Actor Class Browser' - obie nazwy oznaczaja to samo)
- 8 to wybór Grup (ja z tego nie korzystam a oryginalna nazwa to 'Groups' - sluzy do grupowania przedmiotów)
- 9 to wybór muzyki ('Music')
- 10 to wybór dzwieków (sounds)
- 11 to wybór textur ('Textures')
- 12 to 'Mesh Browser'
- 13 to '2D shape editor' (sluzy do robienia luków i innych 'nieforemnych' rzeczy)
- 14 to 'Script Editor' (sluzy do robienia mutatorów, i innych rzeczy opisywanych w jezyku Unreal Script)
- 15 to opcje ('np.: 'Bruch Properties')
- 16 to opcje textur ('Surface Properties')
- 17 to 'Bulid Geometry'
- 18 to 'Build Lighting'
- 19 to 'Bulid Paths'
- 20 to 'Build All'
- 21 to 'Build Options'
- a 22 to 'Play Map!'
* Grupa 1
- Mode Rotate - Obraca model
- Texture pan - Przesuwanie tekstur
- Texture Rotate - Obracanie tekstury
- Mode Vertex - Edytowanie wielu Vertextów naraz (do tworzenia terenów)
- Mode Camera - Powrót do standardowego widoku
- Scale Mode - Powieksz lub zmniejsza
- Brush Clippnig - uruchamia wskaznik którym wyznaczamy linie ciecia
* Grupa 2
- Brush Clip - odcina odkreslona czesc obiektu
- Brush Delete - usuwa linie ciecia
- Brush Flip Clip - zmienia strone, która ma zostac usunieta
- Brush Clip Split - dzieli bryle wzdluz wyznaczonej linii
* Grupa 3
- Add Cone - Tworzy stozek
- Add Cube - Tworzy kwadrat
- Add Cylinder- Tworzy cylinder
- Add Curved Stair- Tworzy krecone schody
- Add Linear Stair - Tworzy normalne schody
- Add Spiral Stair - Tworzy spiralne schody
- Add Sheet - Tworzy powierzchnie
- Add Sphere - Tworzy kule
- Add Terrain - Tworzy kwadrat/prostokat, z podloga skladajaca sie z wielu [do ustawienia] mniejszych "kwadratów", dzieki czemu mozesz tworzyc teren
- Volumetric Builder - nie wiem jak to nazwac po polskiemu, ale jest przydatne
* Grupa 4
- Subtract - Dodaje otoczenie mapy, jak mapa ma byc duza, korytarze (dziura w scianie inaczej portale).
- Interesect
- Add - Dodaje nowy przedmiot
- Mode Deintersect
- Add Mover
- Add Special
* Grupa 5
- Hide selected actors only - Chowa tylko wybrane przedmioty
- Show selected actors only - Pokazuje tylko wybrane przedmioty
- Show all actors - Pokazuje wszystkie przedmioty
- Invert selection - Odwraca zaznaczenie
- Change Camera Speed - przyspieszenie ruchu kamery
OK znowu zaczniemy od lewej:
- 1 ikona to dzojstik, a wlacza efekty
- 2, 3 i 4 ikona to litery a oznaczaja on odpowiednio
- T - Top
- F - Front
- S - Side
A dotycza wygladu siatki naszej mapy czyli:
- Top - z lotu ptaka
- Front - od frontu
- Side - z boku
Ponizsze dotycza widoku 3d:
- 5 ikona to widok siatki 3d
- 6 to uzycie tekstur
- 7 to BSP Cuts
- 8 to Texturowanie bez dynamicznego oswietlenia
- 9 to teowanie z dynamicznym oswietleniem
- 10 to Zone/Portal czyli widok Stref
A teraz ostatni pasek:
To pole za napisem command, to linia komend
- - pokazuje dziennik edytora
- - wlacza/wylacza "przyciaganie sie" vertexów
- -
- - wielkosc siatki (to o ile uu bedziemy bedziemy przesuwac brushe)
- -
- - maksymalizuje/minimalizuje wybrany widok
Aby szybko wszystko zaznaczyc (jak ikony na pulpicie w windows) musisz przytrzymac LEWY Alt, i prawym przyciskiem myszy zaznaczac tak jak w windows.<br>