O UnrealED - [UED2] 0 - Wstep by Raven dnia: 21 Listopad 2007, 13:40
Na poczatek pare BARDZO waznych informacji. Pamietaj, ze bot ma wysokosc 82 uu (unreal units), wiec nie dawaj pomieszczen nizszych niz 82 uu. W widokach 2D, przesuwac przedmioty mozemy przy kombinacji klawisza Ctrl i Lewego Przycisku Myszy , obracac przy kombinacja klawiszy Ctrl i Prawego Przycisku Myszy kasowac zaznaczone przedmioty mozna klawiszem Delete, lub klikajac na jednym z nich Prawym Przyciskiem Myszy i z menu kontekstowego wybierajac opcje Delete. Mape nad która pracujesz zapisuj w katalogu o nazwie mapy np: DM-RP-Cryptic/DM-RP-Cryptic.unr, jezeli zmieniasz w zapisanej mapie sporo rzeczy, nie wiedzac, czy beda sie komponowac z cala mapa, dodaj do nazwy mapy liczbe np: DM-RP-Cryptic1.unr, DM-RP-Cryptic2.unr, itd. (wraz z iloscia zmian). Wtedy (jezeli masz duzo map) mozesz latwo zapanowac nad "balaganem" podczas robienia projektu. A gdy juz skonczysz mapke, przenies ja do katalogu maps w UT, a niepotrzebne kopie usun. Zaraz po uruchomieniu UnrealED, jego ekran powinien wygladac tak:

Jesli tak jest to zapraszam do dalszej lektury.
Teraz umieszcze opis wazniejszych rzeczy w programie:

No to po kolei zaczynamy od lewej:

  1. nacisniecie pierwszej ikony spowoduje utworzenie nowej mapy
  2. Znaczenia drugiej i trzeciej ikony nie musze chyba tlumaczyc
  3. czwarta i piata ikona (takie strzalki) to po prostu polecenia undo i redo (cofnij i powtórz)
  4. 6 (lornetka:)) to wyszukiwarka przedmiotów (na mapie)
  5. 7 to wybór przedmiotów (oryginalna nazwa to 'Actor Classes' lub 'Actor Class Browser' - obie nazwy oznaczaja to samo)
  6. 8 to wybór Grup (ja z tego nie korzystam a oryginalna nazwa to 'Groups' - sluzy do grupowania przedmiotów)
  7. 9 to wybór muzyki ('Music')
  8. 10 to wybór dzwieków (sounds)
  9. 11 to wybór textur ('Textures')
  10. 12 to 'Mesh Browser'
  11. 13 to '2D shape editor' (sluzy do robienia luków i innych 'nieforemnych' rzeczy)
  12. 14 to 'Script Editor' (sluzy do robienia mutatorów, i innych rzeczy opisywanych w jezyku Unreal Script)
  13. 15 to opcje ('np.: 'Bruch Properties')
  14. 16 to opcje textur ('Surface Properties')
  15. 17 to 'Bulid Geometry'
  16. 18 to 'Build Lighting'
  17. 19 to 'Bulid Paths'
  18. 20 to 'Build All'
  19. 21 to 'Build Options'
  20. a 22 to 'Play Map!'



* Grupa 1

* Grupa 2

* Grupa 3

* Grupa 4

* Grupa 5


OK znowu zaczniemy od lewej:

A dotycza wygladu siatki naszej mapy czyli:

Ponizsze dotycza widoku 3d:

A teraz ostatni pasek:

To pole za napisem command, to linia komend


Aby szybko wszystko zaznaczyc (jak ikony na pulpicie w windows) musisz przytrzymac LEWY Alt, i prawym przyciskiem myszy zaznaczac tak jak w windows.<br>