O UnrealED - [UED2] 3 - Pierwsza mapa by Raven dnia: 05 Grudzien 2007, 14:20
     Wpierw nalezy zastanowic sie nad ogólnym projektem mapy, jej calym wygladem, ksztaltem, rodzajem tekstur, itp. Jezeli juz wiesz, jak mniej wiecej bedzie wygladac twoja mapa, wybierz tekstury. Uruchom panel z teksturami , nastepnie trzeba wgrac jakies sensowne tekstury. Z menu FILE wybieramy OPEN.... Poniewaz mapa, która teraz zrobie jest przygotowana tylko do testów, wybiore dowolny plik z teksturami, powiedzmy ANCIENT.UTX i minimalizujemy panel z teksturami.

     Aby zaczac, musimy jeszcze ustawic wlasciwosci siatki. W tym celu klikamy prawym przyciskiem na , ustawiamy (w unreal units) wysokosc, szerokosc, dlugosc okienko to powinno wygladac np. tak:



     Potem klikamy na build i mamy stworzony prostokat (w ten sam sposób mozemy zamiast prostokata stworzyc pokój w ksztalcie kuli, trójkata lub walca). Jednak to nie jest wszystko teraz wybierzemy teksture. w tym celu przywracamy zminimalizowane okno z teksturami i wybieramy jedna z nich i klikamy na (aby aby wyrenderowac pokój), nastepnie z powrotem klikamy prawym przyciskiem na (wybieramy wysokosc, szerokosc, dlugosc naszego korytarza), i tworzymy korytarz (renderujemy go), (pamietajmy o odstepie korytarza od pokoju) na koncu którego tworzymy drugi pokój tak samo jak pierwszy i korytarz (który takze renderujemy). Zeby wszystko ladnie wygladalo, tworzymy przejscie (tak jak korytarz, z ta róznica, ze ustawiamy je tak, aby laczylo korytarz i pokój).

Texturowanie

     Teraz przydaloby sie poteksturowac cala mapke tak, aby ladnie wygladala. Klikamy lewym przyciskiem myszy na podloge (podswietli sie wtedy ona na niebiesko), przywracamy okno wyboru tekstur, które wczesniej zminimalizowalismy, przesunmy okienko z teksturami tak, aby nie zaslanialo widoku 3D i wybierzmy jakas texture na podloge. Tak samo bedziemy postepowac ze scianami i sufitem (zmieniajac oczywiscie tekstury). Czasami morze sie zdarzyc, ze tekstura jest za duza/mala/szeroka i zle wyglada na scianie, jesli jestesmy przekonani, ze to jest ta tekstura nie zmieniajmy calego pomieszczenia, tylko kliknij prawym przyciskiem myszy na teksture i z menu kontekstowego wybierzmy pozycje SurfaceProperties, w okienku, które sie pojawilo wybieramy zakladke alignment. Okno to wyglada tak:



Pozycja Pan sluzy do przesuwania tekstur w góre i w bok, Rotation do obracania tekstur, Scaling do zmieniania ich... skali (wielkosci), a Alignment do czegos tam innego :))). Zakladka flags zajmiemy sie przy robieniu wody, lawy, kwasu, szkla i nieba.

Dodajemy schody

Teraz postawmy schody w tym celu klikamy lewym przyciskiem myszy na . Pojawi sie wtedy okno:


W którym odpowiednie napisy znacza:
- StepLength - "glebokosc" stopnia
- StepHeight - wysokosc stopnia
- StepWidth - szerokosc schodów
- NumSteps - ilosc stopni
- AddToFirstStep - ilosc pikseli dodanych do wysokosci pierwszego stopnia

     Dobra, teraz wybierzmy ustawienia naszych schodów, i kliknijmy na BUILD, nastepnie teksture (patrz na poczatek strony), ustawmy schody, tam gdzie chcemy, i dodajmy je do swiata naciskajac ikone .
     No to mamy schody. Teraz wstawmy "kladke" przy w tym celu nacisnijmy lewym przyciskiem myszy , a menu które sie pojawi mozemy wypelnic np. tak:

Po ustawieniu parametrów "kladki", ustawieniu wybraniu tekstury i miejscu w którym ma sie znajdowac klikamy na BUILD, potem na , i mamy schody, i kladke. Teraz postawmy schody, tak aby po wejsciu na pierwsze, przejsciu po kladce, mozna byl zejsc po drugiej stronie. Calosc moze wygladac tak: