O UnrealED - [UED2] 6 - Movery by Raven dnia: 05 Grudzien 2007, 14:42
     Wpierw przypomnijmy sobie ikony, z których skorzystamy:

- - Dodaje ruchome przedmioty
- - Intersect.

     Jesli masz gotowe jakies pomieszczenie, które podzielimy drzwiami, i "tunel" dla windy stwórz pomieszczenie, które nie bedzie bralo udzialu w grze o parametrach np. 512x512x512. Pomorze ono w budowie drzwi, windy, lub czego tam jeszcze bedziesz chcial. Zbudujmy wiec (w pomieszczeniu nie bioracym udzialu w grze) sobie winde (dokladnie tak jak kladke przy schodach, lecz zróbmy ja jakos tak "okazale" i oteksturujmy ja), która bedzie mogla wygladac np. tak:



     Nastepnie stwórzmy siatke ( bedzie na czerwono), która bedzie obejmowala w calosci nasza winde:



co da nam nastepujacy efekt:



     Przeniesmy teraz siatke do miejsce przeznaczenia i tam naciskajac magiczna ikone przemienmy ja w winde. Teraz kliknijmy na nia prawym przyciskiem myszy i w menu kontekstowym wybierzmy Movers, a w nim Key1 i przesunmy winde do miejsca w którym ma sie zatrzymac i znowu kliknijmy na nia prawym przyciskiem myszy i w menu kontekstowym wybierzmy Movers, a w nim Key0(Base). Zauwazymy, ze winda zmieni miejsce i powróci do miejsca w którym byla przed naszymi zmianami. Oczywiscie dodaj tez jakies swiatla, playerstarty, jednym slowem skoncz mape, i zagraj, a zobaczysz, ze winda dziala. Teraz czas na dzwieki ich rozklad (MoverProperties--]MoverSounds), przedstawia sie tak:

* ClosedSound - end - koniec jazdy - mover z Key1 do Key0
* ClosingSound - start - poczatek jazdy z Key1 do Key0
* MoveAmbientSound - loop - jazda
* OpenedSound - end - koniec jazdy z Key0 do Key1
* OpeningSound - start - poczatek jazdy z Key0 do Key1

     Oczywiscie bedziesz mógl zmienic czas ruchu, itp. Gotowa moze wygladac np. tak:


     Jesli chcesz zrobic drzwi, to robi sie je tak jak winde, tylko zamiast windy robisz drzwi. Technika pozostaje ta sama, zmieniamy jedynie cel.