O UnrealED - [UED2] 7 - AI by Raven dnia: 05 Grudzien 2007, 14:48
Player Starty

     Teraz druga wazna rzecz, bez której grac nie mozna. Nie, nie bronie, a player starty (te z, których pózniej, bedziesz startowal ty i boty). Wejdz do sekcji NAVIGATIONPOINT i zaznacz PlayerStart (wyglada jak taki dzojstik). Stawiamy je zaleznie od naszej inwencji, ale nie wiecej niz szesnascie (w zasadzie jak chcesz to mozesz i 90 ich postawic, ale maksymalna ilosc graczy to wlasnie 16). Gdy zaznaczysz PlayerStart pojawi sie tuz przy nim strzalka. Oznacza ona kierunek w którym bedziesz ustawiony po respawnie.

PathNode

     Maja ksztalt jabluszek i sa nastepna wazna rzecza bez której gra traci sens. Wszystkie PathNode jakie postawisz beda skladaly sie na sciezki dla botów. Kazda sciezka bedzie dazyc od jednego PathNoda do drugiego. Otwieramy znany juz nam ACTOR CLASSES(), klikamy na NAVIGATIONPOINT, a nastepnie zaznaczamy PATHNODE. Poprzednio troszke namieszalem w tym punkcie, ale teraz jest lepiej. Wiec:
- Stawiaj PATHNODE w odleglosci srednio 256 units.
- Staraj sie zrobic, aby z jednego PATHNODE, byl widoczny nastepny.
- Gdy do czynienia masz ze schodami PATHNODE stawiaj tylko na poczatku i koncu schodów (na górze i dole).
- Powinienes je ustawiac nie wyzej niz 32-48 units nad podlozem.
- Nie przesadzaj z ich liczba, gdyz moga zmniejszyc liczbe fps'ów

LiftExit i LiftCenter

     Gdy juz skonczyles zabawe z PathNode, musisz sprawic, aby boty uzywaly wind (jesli je posiadasz). Niestety PATHNODE sie do tego nie nadaja. W tym celu trzeba sie posluzyc dwoma obiektami: LiftExit i LiftCenter. Znajduja sie one w tej samej grupie co PATHNODE. LiftExit stawiaj, przed winda (w tym miejscu, w którym bot ma na nia czekac), LiftCenter stawiaj w miejscu, gdzie stoi mover (w samym jego srodku, jakies 32 units nad nim). Nie musze chyba mówic, ze musisz uzyc dwóch obiektów LiftExit dla jednej windy (na dole i górze). Na razie niestety jeszcze to nie zadziala. Musisz te trzy w sumie obiekty skojarzyc z winda. W tym celu kliknij na winde prawym przyciskiem myszy, i z menu kontekstowego wybierzesz opcje Mover Properties, tam rozwijasz pozycje Event a w znajdujacym sie tam polu Tag wpisujesz jakas nazwe np. 1 (nie musi byc to koniecznie liczba). Nastepnie zaznaczamy oba obiekty LiftExit klikamy na nie prawym przyciskiem myszy, i z menu kontekstowego wybieramy opcje LiftExitProperties, rozwijamy tam pozycje LiftExit i w polu LiftTag wpisujemy nazwe, która nadalismy naszej windzie (w moim przypadku 1). Zostal jeszcze LiftCenter postapimy z nim tak samo jak z LiftExit z tym, ze w tym wypadku zamiast LiftExit rozwijamy LiftCenter, a tam w polu LiftTag wpisujemy nazwe naszej windy. Teraz wystarczy jeszcze zmienic we wlasciwosciach windy BumpOpenTimed na StandOpenTimed (Obiect/InitialStat), i tyle.

Tworzenie siatki

     Jezeli skonczyles to trzeba jeszcze zrebuildowac siatke naciskajac ikone . Pojawi sie okno informujace o postepie budowania siatki, troche potrwa (szczególnie, jak postawiles duzo jabluszek ;)), wiec sie nie przejmuj, tylko poczekaj. I jeszcze jedno po kazdej zmianie w ulozeniu PathNode, dodaniu wind (takze LiftExit i LiftCenter) musisz jeszcze raz zbudowac siatke ().

PS. Jesli nie chce ci sie samemu stawiac PathNod'ów, to mozesz uzyc wbudowanej funkcji UED 2.0, która sama stawia PathNode. Naciskasz ikone Create New Path Network[/b] z zakladki Options. Jednak uwazaj. Morze ci sie wydawac, ze komp zawisl (mnie tez sie tak wydawalo), jednak to nieprawda, poniewaz te cale PathNody moga byc (o czym ostrzega komunikat) stawiane baaaaaaaardzo dlugo. Zatem cierpliwosci.