O UnrealED - [UED2] 12 - Przycisk AddSpecial by Raven dnia: 05 Grudzien 2007, 15:02
Oddzielny rozdzial poswiece przyciskowi Add Special - . Po kliknieciu na niego LPM pokaze sie takie oto okno:




Wybierasz z niego odpowiednie opcje i klikasz OK.

1. Invisible Collision Hul
Niezwykle wazna opcja. Zalózmy, ze mamy dekoracje (Masked Decoration) stworzona przy pomocy brusha . Niestety bedzie przez to mozna przechodzic, co naturalne nie jest. Do tego wlasnie sluzy opcja Invisible Collision Hull. Nalezy pamietac, aby taka sciana byla zrobiona za pomoca normalnego brusha (nie uzywac Add Sheet - ).

2. Masked Decoration / Masked Wall
Kolejna wazna opcje. Widzieliscie na pewno grajac czy w UT czy starego Unreala np. kratownice, czy lilie na wodzie. Sa one stworzone przy uzyciu Masked Decoration. Z pomoca znowu przyjdzie nam brush Sheet. Wada, jest to, ze mozna przez niego przechodzic i o ile majac do czynienia z liliami na wodzie nie jest klopotliwe to przy kratownicy jest malym problemem. Lecz do tego sluzy opcja Invisible Collison Hull.

3. Regular Brush
Normalny brush - odpowiednik .

4. Semisolid Pillar.

Kolejna opcja która znac trzeba. Pozwala stworzyc brushe posrednie miedzy Solid i Non-Solid. Ale czemu to sluzy? Ano zmniejsza ilosc punktów glównych, co z kolei znaczaco zwieksza szybkosc gry na mapie tak, ze na slabszym sprzecie nie jest "pokazem slajdów".

5. Transparent Window
Opisane gdzie indziej

6. Water
Opisane gdzie indziej


7. Zone Portal
Dzieki temu mozemy dzielic mape na strefy. Jest to niezwykle przydatne jezeli chcemy zrobic Vaccum Zone. Szczególowe informacje na ten temat znajdziecie na stronie http://unreal.epicgames.com/Zones.htm