O UnrealED - [UED2] 14 - Strefy by Raven dnia: 05 Grudzien 2007, 15:12
     Niezwykle wazna rzecza w UnrealED sa strefy. Zalózmy, ze mamy dwa pokoje z korytarzem pomiedzy nimi i chcemy, aby kazdy z nich (korytarz, i 2 pokoje) stanowily oddzielne strefy. Zatem kliknij RMB na i nadaj takie wymiary, aby szczelnie pokrywaly sie z poczatkiem korytarza, a nastepnie kliknij LMB na z menu wybierz Zone Portal



     Postapmy tak samo z koncem korytarza, zrebildujmy i wlaczmywidok stref. Wszystko to moze wygladac tak:



     Pora teraz dodac info a wiec kolejno Actor-->Info-->ZoneInfo. Teraz dodaj w kazdym pokoju ZoneInfo. Teraz mozna edytowac ustawienia otwórzmy ZoneInfo Properties.


LocationStrings-->ZoneName - Nazwa Strefy (wyswietla sie podczas komunikatów)
ZoneInfo->bFogZone - Czy moze byc mgla?
ZoneInfo->bKillZone - Czy zabija?
ZoneInfo->bNoInventory - Brak inventory
ZoneInfo->DamagePerSec - ilosc obrazen na sekunde
ZoneInfo->DamageType - Typ obrazen
ZoneInfo->ZoneGravity grawitacja (jako wektor)



ZoneLight->AmbientBrightenss - Jasnosc strefy
ZoneLight->AmbientHue - Barwa
ZoneLight->AmbientSaturation - Nasycenie
ZoneLight->TexUPanSpeed - Szybkosc przesuwania tex
ZoneLight->TexVPanSpeed - Szybkosc przesuwania tex

ZoneGravity - grawitacja

     Niezwykle interesujaca jest podmenu ZoneGravity. Literek X=... Y=... Z=... nie musze chyba objasniac (chodzi o kierunki w przestrzeni). Zastanawia was co sie stanie, jesli zmienimy Z=-950 na Z=950? Ano jak poprzednio spadalismy tak teraz bedziemy sie wznosic (nie wstawiajcie bron borze wartosci bliskich 0 bo nie da rady grac). OK. A moze prad w wodzie? Bez problemu, w WaterZone, LavaZone, TarZone, zakladka ZoneGravity przedstawia sie tak samo, wiec jesli chcesz dodac prad zmieniasz wartosc X (lub Y, zalezy od kierunku w którym biegnie tunel w którym ma byc prad wodny) na + lub - np. 500.

Podklasy ZoneInfo

     Definicja srtefy posiada kilka podklas, oto one:

Actor-->Info-->ZoneInfo
CloudeZone - Sterefa pomocna w urealistycznieniu nieba - w niej znikaja
wszystkie obiekty.
KillingField - zabija
LavaZone - Lawa
LevelInfo - Informacja o mapie (nie musisz tego stawiac, kazda mapa zawiera takie cos)
PreassureZone - Przydatne przy tworzeniu komory cisnieniowej
SkyZoneInfo - Niebo
SlimeZone - Kwas
TarZone - Smola
TeleporterZone - alternatywa teleportów
ToggleZoneInfo - ma zmieniac strefy, a w zasadzie nie dziala
VacumZone - zabija
WarpZoneInfo - Inny rodzaj teleprotu (wyswietla obraz z miejsca docelowego)
WaterZone - Woda