O UnrealED - [UED2] 17 - Niebo by Raven dnia: 05 Grudzien 2007, 16:35
     W UT niebo robi sie inaczej niz np. w Half-Life gdzie wstawia sie po prostu odpowiednia teksture. Tu musisz je zrobic gdzies w oddzielnym, zamknietym pokoju poza obrebem wlasciwej mapy.
     Najpierw tworzymy oddzielne pomieszczenie gdzies na mapie wazne jest, aby nie prowadzily tam zadne korytarze i nie bylo tam niczego poza tym co zaraz napisze. Wybieramy pliki z teksturami nieba (skybox.utx, shanesky.utx lub inne) i nakladamy w tym pomieszczeniu tekstury nieba, które nam odpowiadaja. Uruchamiam Actor Class Browser z niego wybieramy INFO, nastepnie ZONE INFO i w koncu dwukrotnie klikamy na SkyZone. W tymze pomieszczeniu klikamy prawym przyciskiem myszy na np. podloge a z menu kontekstowego wybieramy Add SkyZone Here. To co znajdzie sie w tym pomieszczeniu bedzie widoczne na niebie, mozemy dac tam jakies inne tekstury, lub co tam chcesz, ale w tym pomieszczeniu pod zadnym pozorem nie mozna grac. Trzeba oczywiscie tam dodac swiatla, ale najlepiej nic wiecej. Teraz w pomieszczeniu, w którym chcemy aby bylo niebo, klikamy prawym przyciskiem myszy na teksture która bedzie nam sluzyc jako niebo i z menu kontekstowego wybierzmy pozycje SurfaceProperties. W zakladce flags zaznaczamy opcje Fake Backdrop jak na screenie ponizej:



     Teraz w grze bedzie w tym miejscu widoczne niebo, ale aby bylo widoczne w edytorze, trzeba nacisnac przycisk wziety na screenie w czerwone kólko:



     Niebo bedzie wygladac jak na screenie powyzej (to jest oczywiscie tylko przyklad).

Niebo ruchome

     Ok, zaczynamy. Zakladam, ze masz juz gotowe niebo, wiec podam tylko jak skonfigurowac SkyZoneInfo. Otwieramy SkyZoneInfo Properties, a tam na sekcje Movement tam zmieniamy wartosci:
- bFixedRotationDir na True
     a w podsekcji RotationRate wpisujemy wartosci:
- Pitch ==] 866
- Roll ==] 3000
- Yaw ==] 666
     I jeszcze jedna wazna rzecz mianowicie w sekcji Advenced zmieniamy wartosc bStatic na False. Liczby w podsekcji RotationRate mozecie zmienic, bo sa one tylko dla przykladu, ponizej macie dwa screeny SkyZoneInfo Properties:




Wolno przesuwajace sie tekstury chmur

     Wszystkie potrzebne zmiany macie na screenie:



     Dodam tylko, ze oryginalna wartosc zaznaczonych opcji to 1, zmniejszenie tej wartosci spowoduje zwolnienie przesuwania tekstur w obrebie strefy, a zwiekszenie wywola odwrotny efekt.