O Unreal Script - [UE1] [UC] 5 Instrukcja warunkowa i instrukcja wyboru by Raven dnia: 02 Grudzien 2007, 19:47
Instrukcja warunkowa
     Sluzy do wykonywania róznych bloków kodu w zaleznosci od wartosci podanego parametru. Instrukcja warunkowa ma postac:

Unreal Script:
  1. if(warunek1)
  2. {
  3.       instrukcje1
  4. }else if(warunek2)
  5. {
  6.        instrukcje2
  7. }
  8. else
  9. {
  10.        instrukcje3
  11. }


lub:

Unreal Script:
  1. if(warunek)
  2. {
  3.      blok instrukcji
  4. }
  5.  


     W dzialaniu moze ona przybrac postac:

Unreal Script:
  1. if(P.Enemy == S)    P.PlayRunning();


Instrukcja wyboru (switch)
     Instrukcja warunkowa jest przydatna, niestety nieuzyteczna w pewnych wypad-kach. Wlasnie dlatego powstala instrukcja wyboru switch o postaci:

Unreal Script:
  1. switch(wyrazenie)
  2. {
  3.      case wartosc:
  4.          blok instrukcji
  5.     break;
  6.      case wartosc2:
  7.          blok instrukcji 2
  8.     break;
  9.     default:
  10.         blok podstawowy
  11.     break;
  12. }


     Instrukcje z bloku default zostana wykonane w przypadku gdy wartosc wyrazenia bedzie inna od tych podanych w case.

Unreal Script:
  1. switch(JakisString)
  2. {
  3.      case "jeden":
  4.          BroadCastMessage("jeden");
  5.     break;
  6.      case "dwa":
  7.          BroadCastMessage("dwa");
  8.     break;
  9.     default:
  10.          BroadCastMessage("zero");
  11.     break;
  12. }
  13.