Witaj nieznajomy
Użytkownik:

Hasło:

Pamiętaj mnie

Zarajestruj się TUTAJ.
Main
News
Linki
Galeria
Polityka prywatności
Artykuły
Różne
O UnrealED
Unreal Script
Unreal Engine 1
Unreal Engine 3
Gotowce
Mody
W produkcji
Skończone
Nigdy nie ukończone
Download
Mapy
Assault
Capture The Flag
Domination
Death Match
Mappacki
Single Player
Archiwum
Inne
Mutatory
Tutoriale
Programy
UnrealED
Brushe
Muzyka
Programy
Prefabs
Tekstury
Skrypty
Przykłady
Losowy obrazek

Nali Castle
Nazwa: Nali Castle
Dodał: Raven

Inne
Hostowanie







Artykuły
Unreal Engine 1 Kompresja S3TC


     Wraz z Totally Unreal zostały wypuszczone tekstury w wysokiej rozdzielczości. Oferowały one ogromną liczbę detali (w porownanió do standardowych), bez spowalniania gry. Oprócz oczywistych zalet, jest także poważna wada - stworzenie tekstury z flagą masked jest niezwykle utrudnione. W tej chwili bardzo dużo nowych modów wykożystuje właśnie tą technologię - S3TC.

     Wbrew pozorom do stwożenia pliku .utx zawierającego tekstury w wysokiej rozdzielczości, nie potrzeba jakiś skomplikowanych narzędzi - wystarczą odpowiednio spreparowane pliki utx, oraz komenda ucc mergedxt.

     Zacznijmy od początku. Wpierw w jakimś miejscu na dysku należy stwożyć TRZY katalogi:

  • low
  • high
  • merged

Następnie niezbędne jest właściew stworzenie plików utx. Pierwszy plik MUSI posiadać tekstury w niskiej rozdzielczości (pcx 8bit). Zapisz go w katalogu low. Potem należy stwożyć plik utx z teksturami w wysokiej rozdzielczości (bmp 24bit). W tym momencie należy pamiętać o tym, że OBA PLIKI MUSZĄ MIEĆ TĄ SAMĄ STRUKTURĘ GRUP, TE SAME NAZWY TEKSTUR WEWNĄTRZ! W skrócie - jedyną różnicą pomiędzy nimi ma być wielkość zapisanych wewnątrz tekstur. Taki plik należy zapisać w katalogu high. Gdy już mamy zrobione odpodiwdnie pliki utx, należy wywołać komendę ucc mergedxt.

Kod:
 ucc mergedxt <katalog z tex w niskiej rozdzielczości> <katalog z tex w wysokiej rozdzielczości> <katalog gdzie znajdą się tekstury S3TC>


np.

Kod:
 ucc mergedxt c:\low c:\high c:\merged


Powyrzsza komenda połączy pliki utx z obu katalogów - w jeden. W momencie, gdy komputer nie będzie mógł obsłużyć tekstur S3TC - zostaną użyte ich mniejsze wersje.

     Importowanie tekstur
     Maksymalny rozmiar tekstury to 4096x4096 w 24-bitowej palecie kolorów. Podczas importowanie warto zaznaczyć, aby UED zimportował tekstury z mipmapami. Tekstury skompresowane do S3TC doskonale nadają się także jako skiny.

Raven dnia 14 Grudzień 2007, 14:01 - Skomentuj (4)

All graphics created by InfectedFx and modified by Raven, except turniej.unreal.pl logo.
Site engine and design created by Raven 2004©. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.