Z teksturami nie ma większego problemu do czasu gdy chcemy ustawić im flagę masked. Wtedy zaczynają się problemy, poważne, o ile nie wiemy jak poprawnie obchodzić się z takimi teksturami. W UnrealEngine 1.x w teksturze z flagą masked zniknie pierwszy kolor w palecie. Do tego służy program o nazwie Bright, którego krótko omówię.
Aby użyć programu można ręcznie wpisywać polecenia w wierszu poleceń lub napisać zwykłego batcha.
Kod:
bright <modyfikatory> <tekstura>
Najbardziej przydatne modyfikatory to:
black - ustawia kolor czarny jako pierwszy w palecie
pinkmask - ustawia kolor różowy (255,0,255) jako pierwszy w palecie
graymask - ustawia kolor szary (128,128,128) jako pierwszy w palecie
pinkscreen - ustawia wszystkie różowawe kolory na masked
color R G B - ustawia podany kolor RGB jako maskujący
mask X - tolerancja. Dotyczy wszystkich powyższych modyfikatorów. Przyjmuje warto-ści (0.0...1.0)