Witaj nieznajomy
Użytkownik:

Hasło:

Pamiętaj mnie

Zarajestruj się TUTAJ.
Main
News
Linki
Galeria
Polityka prywatności
Artykuły
Różne
O UnrealED
Unreal Script
Unreal Engine 1
Unreal Engine 3
Gotowce
Mody
W produkcji
Skończone
Nigdy nie ukończone
Download
Mapy
Assault
Capture The Flag
Domination
Death Match
Mappacki
Single Player
Archiwum
Inne
Mutatory
Tutoriale
Programy
UnrealED
Brushe
Muzyka
Programy
Prefabs
Tekstury
Skrypty
Przykłady
Losowy obrazek

Edge Of NaPali (retouch)
Nazwa: Edge Of NaPali (retouch)
Dodał: Raven

Inne
Hostowanie







O Unreal Script
Unreal Engine 1 Unreal Script 6 Pętle i instrukcja GoTo


Pętle
     Pętle służą do wykonywania wielokrotnie danej części kodu. Podczas ich stosowania należy pamiętać, żeby liczba powtórzeń nie była zbyt duża, gdyż spowoduje to błąd krytyczny UT.

Kod:
Error: "Runaway loop detected (over 100000 iterations)"


Pętla for
     Pętla for ma postać:

Unreal Script:
  1. for(ustalenie_początku; warunek_pętli; zwiększenie_licznika;)
  2. {
  3.      blok instrukcji
  4. }


     i służy do wykonania N razy danego bloku instrukcji. Jest przydatna np. w momencie gdy chcemy odczytać wartości z tablicy:

Unreal Script:
  1. local int i;
  2. for(i=0; i<20; i++;)
  3. {
  4.      BroadCastMessage("Petla for"$i);
  5. }


Pętla while

     Pętla while ma postać:

Unreal Script:
  1. while (warunek)
  2. {
  3.      blok instrukcji
  4. }


i w przeciwieństwie do pętli for można ją wykonywać bez określenia liczby jej powtórzeń - tzn., że może być wykonywana dopóki nie otrzymamy żądanego przez nas wyniku (np. odpowiedniego obiektu).

Unreal Script:
  1. while (i<10)
  2. {
  3.      i++;
  4. }


Instrukcja GoTo
     Jest to jedna z tych użytecznych instrukcji z którymi należy umieć się obchodzić. Powoduje ona skok do określonego miejsca w funkcji. Składa się ona z etykiety np.:

Unreal Script:
  1. Etykieta1:


     Która rozpoczyna dany blok funkcji, oraz instrukcji skoku np.:

Unreal Script:
  1. GOTO Etykieta1;


     Należy pamiętać, że nie można wykonać skoku do etykiet w innej funkcji. Niezwykle ważne także właściwe wykorzystanie. Nie można dopuścić aby instrukcja GOTO wpadała w nieskończone pętle:

Unreal Script:
  1. Etykieta1:
  2.   BroadCastMessage("Moja pierwsza instrukcja goto");
  3.   GOTO Etykieta1;


Coś takiego spowoduje następujący błąd:

Kod:
Error: "Runaway loop detected (over 100000 iterations)"


     Należy zatem wprowadzić jakieś ograniczenie, pozwoli zapobiec temu błędowi, np.:

Unreal Script:
  1. Etykieta1:
  2.   BroadCastMessage("Moja pierwsza instrukcja goto");
  3.   if(i<10)
  4.   {
  5.      i++;
  6.      GOTO Etykieta1;
  7.   }


     W tej postaci instrukcja warunkowa pozwoli tylko na 10 kolejnych wywołań instrukcji GOTO. Lekko zmieniona wersja tej instrukcji zostanie omówiona przy okazji stanów.

Raven dnia 02 Grudzień 2007, 19:53 - Skomentuj (0)

All graphics created by InfectedFx and modified by Raven, except turniej.unreal.pl logo.
Site engine and design created by Raven 2004©. All rights reserved.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.